Sertés szűzpecsenye grillezve, cukkini salátával és sült padron paprikákkal
2015. július 13. írta: Húsimádó

Sertés szűzpecsenye grillezve, cukkini salátával és sült padron paprikákkal

Sertés szűzpecsenye grillezve, cukkini salátával és sült padron paprikákkal

504

A hétvégét meghosszabbítottuk egy nappal - úgyhogy a hétfői ebédünk a szabadban, a grill füstje mellett zajlott, de meséljenek a képek...

A kertben nekiültem és a szép szűzpecsenyét lehártyáztam, majd megszórtam szárított tárkonnyal, bazsalikommal és alaposan megborsoztam úgy, hogy előtte bacon csíkokat fektettem a hús alá. A szűzpecsenyét megfordítottam, majd a fűszerezést ismét megismételtem. A sózást mereven elkerültem, nem akartam, hogy a drága és értékes hús nedvek idő előtt távozzanak. A húst a másik oldalon is beburkoltam bacon-el, majd Tomi segítségével átkötöztem az áldozatomat úgy, mint egy sonkát.

A barcelonai utunk poggyászából még maradt egy adag padron paprika, amelyeket feltettem egy alutálcára a grillrácsra - hadd piruljanak, süljenek szép aranybarnára, hogy majd a hús és a saláta mellé lehessen rágcsálni őket. Amint elkészültek, akkor kősóval gazdagon megszórtam mindet - így a mediterrán hangulat még teljesebbé vált.

Eszter a cukkiniket és uborkákat vékony csíkokra vagdosta, majd ecet, oliva és cukor keverékével elkészítette a könnyed köretünket, közben pedig én a kiváló parázson 20 perc alatt készre grilleztem a szűzpecsenyét. Oldalanként 5 perc elég volt arra, hogy szép aranyszínű, finoman ropogós legyen a bacon, a szűz pedig belül élénk rózsaszínű lett, miközben a hús szaftja nem távozott idő előtt. Az előző napi grillezésből megmaradt hagymakarikák színesítették az íz és színvilágot - úgyhogy a lógós napi ebéd mind a négyünknek nagyon jól esett.

452

457

458

460

459

462

463

464

465

468

473

478

479

481

486

489

491

490

497

499

502

494

504

süti beállítások módosítása