Quesadilla - babos-hagymás, csirkemelles-ananászos verziókban
2015. december 03. írta: Húsimádó

Quesadilla - babos-hagymás, csirkemelles-ananászos verziókban

049

045

Viktor fiam már régóta rágja a fülemet, hogy quesadilla-t szeretne enni - aminek úgy tűnik most jött el az ideje.

Még sohasem készítettem quesadilla-t, de hát engem az ilyen dolgok nem szoktak zavarni - úgyhogy belevágtam a saját fejem szerint. Azt terveztem, hogy több verziót is készítek, amelyeket azután lehet majd kombinálni is. Azzal kezdtem a melót, hogy egy serpenyőben hagyma karikákat kezdtem párolni, majd (konzerv) babot zúdítottam melléjük. Apróra vágott chili, paradicsom püré és fokhagyma érkezett - na meg só és bors. Hagytam, hogy az ízek klasszul össze rottyanjanak - majd levettem a serpenyőt a tűzről.

Két nagyobb csirkemellet vékonyabb darabokra vágtam, de nem foglalkoztam a szépségükkel, mert a terveim szerint úgyis apróra vágom őket. A teraszon beindítottam a grillt - mind a négy lángot feltekertem, mert az volt a cél, hogy klasszul átpiruljanak a husik. Persze őket is sóztam, borsoztam, majd meg-meg forgattam mindet. A megsütött húsokat apró csíkokra vagdostam egy deszkán, majd őket is félreraktam.

Ismét a konyha következett: ananászokat kezdtem a saját levén karamellizálni, sütni a serpenyőben. Ide is érkezett vöröshagyma, fokhagyma és chili is, majd ezt a három összetevőt alaposan összedolgoztam a lángon.

Mi is kell még? Ja, baromi sok reszelt sajt - és tortilla lap. A tésztát most nem mi készítettük, sima bolti alapanyagokat használtam...

És akkor ismét a terasz és a grill. Nekiálltam a munkának, folyamatosan gyártottam a házi quesadilla-kat. A tortilla lap felére reszelt sajtot szórtam, majd ugyanoda pakoltam babot, kevés húst, majd ismét sajtot - aztán kézzel rányomtam a tortilla másik felét. Rátettem a grillre a félbehajtott, töltött tortillát - és lecsukott fedő mellet hagytam, hadd piruljon.

Következő darab egy ananászos, csirkés, sajtos verzió volt, de ezt követően készült sima sajtos, aszalt paradicsomos verzió is - illetve innen már szabad volt a pálya, vagyis kevertem is az összetevőket.

A szobában a srácok Star Wars-t néztek, én hordtam nekik be a quesadilla-kat, Eszter és a barátnője engem szórakoztatott - én pedig élveztem a kora téli grillezést, a klassz illatokat és a klassz végeredményt. Tök egyszerű étel, tényleg olyan, mint az olasz pizza, csak mexikói verzióban - és nem kell megijedni, sütőben is ugyanígy elkészíthető.

003

007

008

010

011

017

015

018

020

025

026

031

033

029

034

036

037

040

045

055

048

052

054

049

 

süti beállítások módosítása