Újhagymás, pagoda karfiol főzelék
2015. december 20. írta: Húsimádó

Újhagymás, pagoda karfiol főzelék

035

Kezdem azzal, hogy főzeléket gyakorlatilag még sohasem készítettem, de a kísérletező kedvem erre a területre is elvitt. Úgy gondoltam, hogy kilépek a hagyományos, klasszikus főzelékek elkészítésén, és inkább az újabb irányokat követem. A lényeg, hogy sem habarással, sem rántással nem szerettem volna főzeléket készíteni - hanem saját magával terveztem a sűrítést elvégezni. A végső látvány elmaradt az elképzelésemtől, de összességében finom lett az első próbálkozásom.

Azzal kezdtem a főzést, hogy a pagoda karfiolt rózsáira szedtem, majd zubogó, sós forró vízben 7-8 percig előfőztem mindet. 006

005

010

015

016

022

A karfiol rózsákat jéghideg vízbe tettem, majd amint lehűltek, le is szűrtem őket. A főzőlevet azonban nem öntöttem ki, mert erre még később szükség lesz.

Ezt követően pucoltam sima hagymát, illetve előkészítettem az újhagymákat is és 2 gerezd fokhagymát szintén feldaraboltam.

012

014

019

023

028

Egy lábasban vajat olvasztottam, majd a vöröshagymát elkezdtem párolni, amit aztán a főzőlé egy részével öntöttem fel. Érkezik a felkarikázott újhagyma, majd a karfiolok nagyobbik része. A szebb, de már puha darabokat félretesszük, hogy a végső látványhoz hozzájáruljanak. Szóval főzzük a főzelékünket, jöhet só és bors, római kömény és fokhagyma, majd ha igényli, akkor főzővíz. Citromot is facsarunk bele, ezzel beállítjuk a kicsit savasabb ízvilágot, de igény szerint még szerecsendióval is gazdagíthatjuk a főzeléket. Botmixerrel közepesen összedolgozzuk, de ne legyen nagyon homogén, mert nem pépet akarunk enni, hanem főzeléket.

020

025

030

Kevés tejszínnel simává és homogénebbé tesszük a főzeléket, ha esetleg igényli, akkor étkezési keményítőt is adhatunk hozzá, majd egyet rottyantjuk az egészet.

Utolsó fázisként, tálaláskor a félretett, szép és puha darabokat a főzelék tetejére pakolgatjuk, majd újhagymával színesítjük a tálat - és jóízűen elfogyasztjuk a pikáns főzelékünket.

037

035

038

süti beállítások módosítása