Tejszínes kacsazúza leves
2016. április 26. írta: Húsimádó

Tejszínes kacsazúza leves

IMG 5208

Ahogy az előző posztban is írtam, gyönyörű napsütéses szombatunk volt, ami hívogatott is arra, hogy a kertben, a Landmann-on főzzek egy jófajta levest. Mivel a sarudi boltban láttam egy csomó szép kacsazúzát - így az az ötletem jött, hogy összedobok egy jó kis zöldséges ragu levest, aminek a fő eleme a kacsazúza lesz. Kerestem az udvaron egy nagyjából vízszintes placcot, ahol felállítottam a grillt, felpakoltam rá a lábast - és már készült is az ebéd...

Mint ilyenkor mindig, kihordtam minden alapanyagot a kerti asztalra, majd megpucoltam a hagymákat, és fel is aprítottam őket. ( Érdekes volt, hogy közben Viktor fiam, aki azért nem a konyha ördöge - próbált figyelgetni, próbálta ellesni az apró fogásokat. A vér csak nem válik vízzé... ) Szóval a hagymát feltettem a lábasba egy kevés olajon dinsztelni, én pedig a zúzák felé vettem az irányt.

Még sohasem dolgoztam kacsazúzával, gyakorlatilag az édesapám szokott csirkezúzából pörköltet készíteni - azaz szűz területen sétáltam. A deszkára pakoltam a húsokat, majd éles késsel leszedtem róluk az inas, rágósabbnak tűnő részeket, majd az izmos darabokat közepesen vékony karikákra vagdostam. Az előkészített darabokat bedobáltam a hagyma mellé, majd egy kevés víz társaságában hagytam puhulni őket.

Míg fedő alatt puhultak a zúzák, addig én a napsütésben felkockáztam a zöldségeket: karalábét, petrezselyem gyökeret, répát, újhagymát, burgonyát, de előkészítettem a fokhagymát, a petrezselyem zöldet is.

Először a felvágott petrezselyem gyökér kockákat dobtam a zúzák mellé, majd érkezett egy fél maréknyi karalábé, majd a petrezselyem zöldje, azután a burgonya és a répa, na meg egy erős paprika is. Közben sóztam, borsoztam a levest, kóstolgattam, érkezett az újhagyma - és vártam, hogy a zúza megpuhuljon. Már amikor azt hittem, hogy sosem lesz puha a hús - no akkor egyszer csak elértem a célegyenesbe. 

Mivel úgy éreztem, hogy az én húsevő mivoltomnak kicsit karcsú ez a 30 dkg-nyi zúza, ezért még egy csirkemellet is belekockáztam a lébe, majd hagytam, hogy összeérjen minden íz. 

Az utolsó forralás előtt még tejszínnel felöntöttem a levest, kapott még egy kis borsot, petrezselyem zöldet - és már tálaltunk is, mert mindenki hulla éhes volt. 

Az megérdemelt ebéd és leves után jólesett egy Sarud-Poroszló-Sarud kerékpározás, ami után pedig már izzott is a parázs - vagyis jött a vacsi, a rablóhús.

IMG 5113

IMG 5114

IMG 5115

IMG 5118

IMG 5119

IMG 5122

IMG 5124

IMG 5129

IMG 5131

IMG 5132

IMG 5135

IMG 5176

IMG 5201

IMG 5202

IMG 5208

IMG 5213

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása