Parmezános bazsalikom krémleves
2018. augusztus 06. írta: Húsimádó

Parmezános bazsalikom krémleves

IMG 7889

IMG 7887

A teraszunkon és a ház előtti virágtartó edényekben nagyon beindultak a fűszernövényeink - olyan szinten, hogy a bazsalikom már erdőként mutogatja magát. Napok óta agyalok, hogy mit készítsek belőlük - amikor eszembe jutott, hogy talán leves lehetne ezekből a húsos, gyönyörű levelekből. Keresgéltem a neten, találtam egy jó párosítást: bazsalikom és parmezán, amit pedig követett a tett - vagyis elkezdtem lecsipegetni egy nagy maréknyi levelet.

IMG 7784

IMG 7783

Hozzávalók:

  • 1 vagy 2 marék friss bazsalikom levél
  • 1 fej vöröhagyma
  • 2 fej burgonya
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek reszelt parmezán sajt
  • 1/2 l alaplé + víz
  • só, bors
  • vaj 
  • kenyér, oliva és lágy sajt + parmezán

IMG 7790

IMG 7805

A hagymát és a burgonyákat megpucolom, majd feldarabolom őket, a bazsalikom leveleket alaposan megmosom, majd ezeket is felaprítom. A hagymát kevés oliván megdinsztelem, majd a burgonya kockákat és a leveleket a hagymára szórom - és egy kevéske vizet öntök alájuk. 

Egy kicsit a levelek összeesnek, majd reszelek parmezán sajtot a levesünk alapjába - ez az összetevő gyakorlatilag most szinte fűszerként fog viselkedni. A lábasba beleöntöm az alaplevet - én fagyasztott húslevessel dolgoztam, de pár perc alatt ez is felolvad, úgyhogy semmi gond.

IMG 7811

IMG 7815

IMG 7813

IMG 7820

IMG 7824

Jöhet a só és a bors, a fokhagyma - majd amikor már úgy érzem, hogy a burgonya megpuhult, akkor botmixerrel homogén állagúra dolgozom össze a levesemet. A művelet végén egy darab vajat dobok még a zöld lébe, szép krémes állagú, fényes felületű lesz a végeredmény - amit tálaláskor még egy kis parmezánnal meg is bolondítok.

IMG 7832

IMG 7836

IMG 7838

Levesbetétként én most diós kenyeret locsoltam meg olivával, majd reszeltem rá lágy és parmezán sajtot, amiket rájuk is olvasztottam.

IMG 7866

IMG 7868

Hogy milyen lett? Nos korábban már készítettem egy párszor petrezselyem levest, amihez ez az íz és látványvilág nagyon közel áll - de a két íz, mármint a parmezán és a bazsalikom olyan szépen együtt dolgozott, hogy a nejem csak annyit mondott az ebéd végén: " Lett egy új kedvenc levesem. "

 

IMG 7887

IMG 7889

süti beállítások módosítása