Forralt bor receptverseny
2019. január 16. írta: Húsimádó

Forralt bor receptverseny

IMG 3239

IMG 3234

Az elmúlt napokban egy kellemes meglepetés ért, kaptam egy üzenetet, hogy a decemberi, Szépasszony-völgyben rendezett receptverseny első díját én nyeretem az aszalt áfonyás, gyömbéres forralt borommal... Hát erre nem is számítottam. Szóval kaptam egy oklevelet és egy klassz mini serleget, ami nagy-nagy megtiszteltetés számomra, mert a zsűri és a fogyasztók is szavaztak, a helyszín pedig a bor és a szőlők városa volt - ami egy egri borfogyasztónak és lokálpatriótának nagyon szép elismerés.

IMG 2732

Scan

Köszönöm mindenkinek, aki kóstolta az általam kitalált forralt bor receptjét és aki rám szavazott, jövőre igyekszem megvédeni a címemet. :-D

Scan2

 

Forralt bor a'la Húsimádó

Hozzávalók :

  • 1 l kékfrankos/merlot száraz vörösbor ( Alkonyat, Tóth Ferenc, Egri Borvár )
  • 4-5 ek barna cukor
  • 1/4 citrom
  • 1/4 narancs
  • 1 cl vanília aroma
  • 10 db szegfűszeg
  • 3 db szegfűbors
  • 1 szál fahéj
  • 20 db aszalt áfonya
  • 2 db csillagánizs
  • 2 szelet vékony gyömbér

A bort a lábasba öntjük, melegítjük, de azért felforralni nem fogjuk - mert azért az alkoholra is szükség lesz. A fűszereket és az összetevőket a borba szórjuk, majd kavargatjuk - és hagyjuk, hogy az ízek és illatok át is járják a bort - majd hozzuk a bögréket, és már szervírozunk is. 

süti beállítások módosítása