Receptverseny - 3.0
2019. január 22. írta: Húsimádó

Receptverseny - 3.0

IMG 2205

IMG 3297

Még decemberben a FB feldobott nekem egy eseményt - egy karácsonyi receptversenyt, amit a zalai Bussay Borászat indított azzal a felütéssel, hogy a jelentkezők egy-egy bor mellé milyen ételt tudnának megálmodni, illetve megfőzni. Nekem nagyon tetszett ez a kis kihívás - és egy régebbi, de az eseményhez és a borászathoz illő ételt választottam, ez pedig a

Áfonyás, gombás szarvasragu pirított dödöllékkel

ételem volt, amihez a pincészet

Bussay Csókaszőlő 2017-es

th1541113055.png

borát álmodtam meg kísérőként. Az ünnepek elmúltával lezárult egy internetes szavazás, aminek az eredménye az lett, hogy én, illetve az ételem nyert - és a postás bácsi hozott négy üveg gyönyörű Bussay bort, amit ezúton is köszönök a rám szavazóknak és a pincészet, borászat tulajdonosainak egyaránt. 

Így a 2018 végét sikerült úgy lezárnom, hogy egymás után három kis receptversenyt is sikerült megnyernem - amire őszintén nagyon büszke vagyok.

Szóval a hétvégén borozunk - és talán főzök is valami finomat... :-D

IMG 3298

IMG 3304

IMG 3299

IMG 3302

IMG 3300

Hozzávalók:

  • 1,5 kg szarvas lapocka
  • 8-10 dkg füstölt szalonna
  • 5-6 db kisebb vöröshagyma
  • 2 kk őrölt kömény
  • 2 kk morzsolt kakukkfű
  • 1 kk őrölt borókabogyó
  • 1 kk morzsolt borsikafű
  • 3-4 babérlevél
  • 2-3 ek aszalt áfonya
  • 50-60 dkg barna csiperke
  • 1-1,5 dl száraz vörösbor
  • só és bors, chili

Szalonna csíkokat pirítok, hagymát dinsztelek, majd a húsokat előpirítom. Fontos, hogy a húsokat nem sóztam be előre, mert nem akartam, hogy túl korán levet eresszenek. Tehát kifehéredésig elősütöttem a szarvaskockákat, majd jött a só - amitől tényleg elkezdett levet ereszteni a hús. Jöhetett az összes fűszer, majd fedő alatt hagytam, hogy elkezdjenek az ízek összeérni - és hogy puhuljon a hús.

Míg a fedő alatt párolódott a ragunk alapja, addig megmostam és feldaraboltam a gombákat. Kb egy óra elteltével átmozgattam a húsokat, beleszórtam a raguba a gombákat és az aszalt áfonyákat, öntöttem bele vörösbort, majd ismét fedő alatt hagytam, hogy minden összefőjön.

És jöjjön a köret. Kezdem azzal, hogy még sohasem ettem és sohasem készítettem dödöllét. Most ezen is túlestem. Szóval meghámoztam egy csomó burgonyát, átmostam őket, majd feldaraboltam mindet. Egy lábasban vizet melegítettem, amibe feltettem főni a burgonyákat. Fontos, hogy a víz éppen ellepje a krumplikat - ez azért fontos, mert a főzőlével fogjuk összetörni a burgonyákat. Tehát addig főztem őket, amíg meg nem puhultak, majd a lángon hagyva átnyomkodtam mindet. A krémes állagú pürét elkezdtem szórni liszttel, majd folyamatosan kevergettem is. Hogy mennyi liszt kell? Hát amennyit felvesz... Amikor már kezdene lekapni a lábas aljára, akkor egy vágódeszkára öntöttem a krumplis pürét. Hagyom kicsit hűlni, majd kanállal és kézzel kis rudakat gyártok belőlük. A kész rudacskákat vékony olajon átpirítom, majd tálalok is.

 

IMG 2114

IMG 2125

IMG 2132

IMG 2146

IMG 2147

IMG 2185

IMG 2191

IMG 2198

IMG 2205

süti beállítások módosítása