Csípős tex-mex burrito
2019. április 27. írta: Húsimádó

Csípős tex-mex burrito

IMG 4108

A belvárosban, a Dobó téren most hétvégén zajlik a Food Truck Show, ahol többek között tex-mex kajákat is árulnak az egyik autóból. Természetesen mi is kóstoltunk a kínálatból - én például pont burritot - de azért megmutatnám az én verziómat is, ami azért kicsit másabb - az enyémet átjárja a jalapeno csípőssége és amiből nem hiányozhat az étcsokoládé sem. Gyertek és nézzétek, hogy én miként készítem ezt a finomságot.

IMG 4076

Hozzávalók:

  • 35-40 dkg darált marhacomb vagy lapocka
  • 2 fej fehér vagy vöröshagyma
  • 2-5 gerezd fokhagyma
  • 3-6 jalapeno paprika
  • 2-4 paradicsom
  • 1,5-2 dl paradicsom püré
  • 1 doboz babkonzerv
  • friss koriander levél
  • étcsokoládé
  • só és bors
  • római kömény
  • citrom vagy lime leve
  • tortilla lapok
  • salsa vagy guacamole szósz

Első fázisként feldarabolom a hagymákat, majd két részre osztom őket. Az egyik adag megy a nagyobb méretű serpenyőbe, ahol megdinsztelem, kicsit le is pirítom a hagymát - míg a másik adag majd a burrito mellé kerül kísérőként, amihez friss paradicsomot vágok, megszórom friss koriander levéllel, majd lelocsolom citrom vagy lime levével. De térjünk vissza a serpenyőhöz. Az elkészült hagymára ráöntöm a darált marhahúst, majd sózom és borsozom az alapot. Fakanállal időnként átkeverem a masszát, hagyom, hogy a hús klasszul kifehéredjen, majd kicsit le is piruljon. Ekkor érkezik a feldarabolt paradicsom és jalapeno paprika, a paradicsom püré, na meg a római kömény - amikkel szintén rotyogtatom a masszánkat.

IMG 4078

IMG 4082

IMG 4086

Amikor a hús lágy és ízletes, akkor jöhet a babkonzerv és a friss, darabolt koriander levél - amiknek már nem kell sok hőkezelés, mert a bab már amúgy is puha. Végső fázisként érkezik a csokoládé, ami nem hogy nem viszi az édes irányba az ízeket, hanem nagyon harmonikussá teszi a burrito ízét.

IMG 4096

IMG 4089

IMG 4097

A kész masszát a tortilla lapokra lapátoljuk, feltekerjük a tésztákat, majd száraz serpenyőben készre sütjük őket. Én ezt úgy szoktam csinálni, hogy egy másik serpenyőt teszek a burritokra, ami lenyomja őket.

IMG 4099

IMG 4103

IMG 4104

Tálaláskor készítünk egy hagymás, paradicsomos, korinderes kísérőt is, de lehet még készíteni salsa szószt is - én most eredeti mexikói guacamole-t tálaltam a burritok mellé.

IMG 4113

IMG 4109

IMG 4112

 

süti beállítások módosítása