Spenótos és paradicsomos ravioli
2013. december 03. írta: Húsimádó

Spenótos és paradicsomos ravioli

Spenótos és paradicsomos ravioli

2013.12.02 027

Már régóta terveztem, hogy megpróbálkozom egy olaszos tésztaétel elkészítésével, na nem úgy, ahogy máskor is szoktuk - tésztát kicsomagoljuk a zacskóból és megfőzzük - hanem úgy hogy a tésztát is én készítem el. Elképzelésem szerint tortellini lett volna a kísérlet tárgya, de Eszter azt mondta, hogy az nagyon tökölős lenne nekem - úgyhogy maradt a ravioli. ( Igaza lett, ezzel is dolgoztam szépen, a tortellinit meg még csavargatni is kellet volna... )

Na egy dolgot tudni kell rólam: nem igazán szoktam betartani a precízen leírt recepteket, így a tészták, a sütemények számomra tabu jellegű területek, de most igyekeztem betartani a leírtakat. Több helyen és blogon is kerestem a tészta receptet, valaki 30 deka liszthez 3 tojást ad, van aki 50-hez ad ugyanennyit, van aki ad hozz vizet, valaki nem. Az általam szimpatikus recept 50 dkg liszthez 2 tojást és 1 dl vizet írt - hát akkor hajrá. Lemértem a lisztet, összekevertem a hozzávalókat, sóztam, majd 20 percig pihentettem a tésztát folpack alatt.

Míg a tészta pihent, addig megcsináltam a töltelékeket. Az egyiknél vajon néhány gerezd fokhagymát elkezdtem pirítani, majd jött rá a fagyasztóból kivett spenót, só, bors, bazsalikom, oregánó és petrezselyem, kis rotyogás, majd kb 10-15 dkg darált hús - mert azért csak húsimádó vagyok. Lehetett volna túróval is tartalmassá tenni, de én azért a húsos verziót akceptáltam. A másik töltelék gyakorlatilag hasonlóan készült, csak nem spenóttal, hanem Eszter paradicsomos csodájával, vagyis egy bolognai jellegű húsos töltelék készült.

Vissza a tésztához. Elővettem a tészta nyújtó masinánkat, gondoltam ezzel azért egyenletesebb lesz a tészta - és igazam is lett, bár ezzel sem egyszerű a mutatvány. Már az elején láttam, hogy túl lágy a masszám, úgyhogy többször is liszteztem, átgyúrtam őkelmét. Közben Eszter azért csak lecsekkolta, hogy mivel bíbelődök, szerinte tök fölösleges a víz a tésztába - lehet, hogy Őt kellet volna megkérdezni? Na mindegy. Lassan azért összeáll a kívánt állag, szépen kinyújtom a masinával, hosszú csíkok születnek, amiből kb 4 raviolit lehet egyszerre csinálni. Kanállal ráporciózom a tölteléket, majd jön a fedő csík, amit kézzel finoman rányomkodok az alatta lévőhöz.

Következő fázis: a négyszög alakra vágás éles késsel, majd villával a négyszögek éleit lenyomkodom - így nem folyik ki a cucc a tészták alól. Innen már kicsit uncsi a dolog, mivel nem igazán tűröm a monoton melókat, így a ravioliaim is akaratlanul nagyobbak lesznek, nem teljesen olyanok, mint a boltiak.

Azért csak haladok vele, lassan itt az ebéd, úgyhogy mehetnek is a zubogó vízbe, amikor feljönnek a felszínre, már kész is vannak. Annyi csavart azért tettem a dologba, hogy mielőtt tálalnék, előtte egy rozmaring leveles, fokhagymás vajon finoman lepirítom a raviolikat, így szebb és finomabb is az ebéd. Eszter paradicsom sűrítményét kevés tejszínnel összerottyintom, ezzel öntöm le a tésztákat, majd már csak egy Varsányi rozé hiányzik - és kész az ebéd. Bon appetit. :-)

Konklúzió. Sokkal finomabb ez így, mint a bolti egyen ravioli, de sokkal melósabb is a dolog. Fontos a jó tészta recept, gondolom majd Ti leírjátok, hogy mi lenne a tuti - várom már nagyon. :-) De őszintén.

Ami még nagyon jó volt ennél a tésztás kísérletnél, az az, hogy egy nagyobb gombóc tésztát átküldtem a gép metélt készítőjén is, ki is főztem gyorsan - és nagyon baba lett. Másnap Tomi azt ebédelte, csak simán sajttal és tejföllel, és nagyon ízlett neki.

2013.12.02 007 (2)

2013.12.02 013 (2)

2013.12.02 037

2013.12.02 014 (2)

2013.12.02 028 (2)

2013.12.02 010

2013.12.02 006

2013.12.02 009

2013.12.02 013

2013.12.02 019

2013.12.02 028

És még nincs vége. Egy játékra hívlak Benneteket, amivel ostorosi borokat lehet nyerni. Aki szeretne nyerni, annak csak ennyi dolga van:

1. Lájkold a http://www.facebook.com/blogportal.hu oldalt
2.Oszd meg ezt a képet ( https://www.facebook.com/photo.php?fbid=551630011585372&set=a.534416876640019.1073741828.524588407622866&type=1&relevant_count=1 )
3. Írd ki a http://www.facebook.com/blogportal.hu falára azt a szót, hogy „Megosztva”

A nyeremény tartalmaz 5.000 Ft értékű borválogatást, az egri Ostoros Novaj bortermelő pincészetből, melyet postán juttatunk el a szerencsés nyertesnek.

Az ajánlat 2013. december 15-ig érvényes, és 2013. december 16-án lesz a sorsolás. A sorsoláson való részvételhez kötelező mind a 3 feltétel teljesítése!

blogportal jatek kisebb.jpg

süti beállítások módosítása