Svéd húsgolyók barnamártással és eperlekvárral
2013. december 15. írta: Húsimádó

Svéd húsgolyók barnamártással és eperlekvárral

Svéd húsgolyók barnamártással és eperlekvárral

089
Már jó pár éve nem jártam az IKEA-ban, de régebben ha ott jártunk, akkor mindig rábeszéltem Esztert egy ebédre, ami számomra a svéd húsgolyókat jelentette. Valahogy most ez az emlék beugrott nekem - így mivel Egerben se IKEA, se svéd étterem sincs - így inkább megcsináltam magunknak. ( Lehet, hogy bútort is kellene árulnom...? )

Kezdjük azzal, hogy vegyünk sertés és marha darált húst - én 50-50 dekányival kezdtem az ebédhez. Só, bors és petrezselyem került a két húsra, majd elkezdtem két fejnyi hagymát vajon dinsztelni. Egy jénaiban kb 15 dkg zsemlemorzsához egy tojást és annyi tejszínt öntöttem, amely egy nem túl lágy masszát eredményezett. A megdinsztelt hagymát és a zsemlemorzsás kombót a húsokkal összekevertem, majd kézzel jól össze is dolgoztam őket. Még úgy éreztem, hiányzik valami, úgyhogy meglocsoltam a masszát worchester szósszal, szórtam rá borsot - és már jobban is tetszett az íz. A húsos tálat kitettem a teraszra hűlni, így könnyebb lesz majd a golyókat elkészíteni.

Készítsünk mártást. Serpenyőbe tettem vajat, felolvasztottam, majd kb három evőkanálnyi liszt ment bele. Takarék láng, folyamatos kevergetés, majd piros paprika, víz és tejszín, só, bors és szójaszósz következett, majd ismét kevergetés.  Sűrítjük a mártást, ha túl sűrű lenne, akkor pedig vízzel hígítjuk egy kicsit.

Eltelt vagy húsz perc - közben meghámoztam és feldaraboltam a krumplit -, úgyhogy lehet sütni a golyókat és a krumplikat is. Bő olajban kisütünk mindent, majd tálalhatunk is: elsősorban áfonyalekvár a hivatalos verzió, de mi most az eperlekvárra szavaztunk - és nagyon be is jött az íz.

A srácaim nem emlékeztek rá, hogy valaha ettek volna ilyen kaját az IKEA-ban, de az itthoni verzió ízlett nekik - nekem pedig ez volt a fontos. Érdemes kipróbálni, nem egy nagy meló. :-D

044

050

052

056

059

061

065

069

072

070

081

080

088

süti beállítások módosítása