Gyömbéres, narancsos sárgarépaleves pirított tökmaggal
2014. március 09. írta: Húsimádó

Gyömbéres, narancsos sárgarépaleves pirított tökmaggal

Gyömbéres, narancsos sárgarépaleves pirított tökmaggal

051

A tegnapi nap a tapétázás, szobafestés és névnapom ( na meg a Nőnap ... ) ünneplése jegyében telt - ettől függetlenül azért egy leves főzése, kísérletezése is belefért az időbe.

Ennek a levesnek az ötlete Eszter barátnőjétől jött, Ők ketten a múltkor leültek az egyik este cseverészni - és Jutka valami hasonlót készített. ( Ezúton is köszönöm az inspirációt ) A lényeg a sárgarépa, a gyömbér és a narancs volt.

Én úgy kezdtem a művelethez, mint sokszor máskor is, vagyis vajon két fejnyi apróra vágott hagymát megpároltam. A megtisztított sárgarépákat egyenletesen felkarikáztam, majd beszórtam mindet a hagyma mellé - na meg egy kis víz is ment bele - majd fedő alatt pároltam az egészet. Só, bors, chili, bazsalikom és reszelt gyömbér volt a fűszerezés, majd amikor már a répa kezdett megpuhulni - akkor felengedtem az egészet vízzel. Főztem a levest, majd merülő mixerrel szép selymessé varázsoltam, belefacsartam fél narancs levét - és még reszeltem bele gyömbért is. Végső fázisként két szál répát a hámozóval hajszál vékony csíkokra szeleteltem - és ezeket is beleszórtam a levesbe. A vékony répacsíkoknak szinte semmi idő sem kell, de olyan jó, hogy egy kis darabos tartalom is van a lében - na meg a végén a pirított tökmag és pár csepp olíva...

Szép, finom és gondolom egészséges étel - az íze nagyon különleges, nem sok érződik a sárgarépából, viszont nagyon különleges ízvilága van.

003

027

028

029

032

033

036

043

037

045

051

 

süti beállítások módosítása