Jókai bableves
2014. március 16. írta: Húsimádó

Jókai bableves

Jókai bableves

665

Szombatra valami nagyon tartalmas levesre vágytam, de a gulyásleves nekem inkább bográcsos történet - így jött egy másik idea: együnk Jókai bablevest. Eszter már többször is készített ilyet, én még szűz kézzel nyúlok a témához.

Kezdem azzal, hogy nem is teljesen "Jókai" az én bablevesem, mert sertés csülökből kellene készíteni, én pedig füstölt sonkához nyúltam, mert ez volt a boltban... De akkor kezdjük az elején. Még pénteken egy tálban beáztattam egy zacskónyi babot hideg vízben, mely másnapra már szépen meg is dagadt - ezzel megtettem az első lépéseket.

Mivel nekem délelőtt volt egy kis hivatalos melóm, így életem párja volt olyan rendes, hogy előkészítette a zöldségeket: megpucolta a répákat, a petrezselyem gyökeret, a hagymákat, a fokhagymákat - úgyhogy mire hazaértem, már helyzeti előnyben voltam.

A hagymát és fokhagymát géppel pépesre daráltam, majd egy lábasban elkezdtem olajon megdinsztelni őket. A füstölt sonkát kisebb kockákra daraboltam, majd a babbal és kevés vízzel együtt fedő alatt el kezdtem párolni mindkettőt. Mivel a szobafelújítás még nem ért véget, így míg a sonka és a bab puhult, addig néhány szegőlécet felragasztottunk, majd amikor már kezdett a bab és a sonka is puhulni, akkor visszatértem a főzéshez. Só, bors, babérlevél, petrezselyem és csípős erős paprika került a lébe, beleszórtam a felkockázott petrezselyem gyökeret, majd kicsit később a répát, zellert is dobtam bele. Jókai bableves nem létezhet finom kolbász nélkül, így én is vágtam bele csípős száraz kolbászt, meg volt otthon finom sült kolbászunk is, és még jött a paprikás rántás is - úgyhogy még tartalmasabbá vált a bablevesünk.

Középlángon hagytam főlni a beltartalmat, kezdett összeállni az íz és illat orgia - és szinte egyszerre minden puha is lett. Már éhes is volt a csapat, úgyhogy tálaltunk is - tejföllel gazdagon. A család meg volt elégedve a végeredménnyel, anyukám, aki nagy kritikusom azt mondat, hogy rég evett ilyen finomat, hát kell ennél több dicséret ? ( Jó, jó, tudom hogy ha ízetlen lenne, akkor is ezt mondaná egy anyuka, de akkor is... )

638

639

640

641

644

645

646

647

648

651

652

654

653

655

656

657

660

665

süti beállítások módosítása