Almaágyon sült, medvehagymás, fűszervajas csirke
2014. április 09. írta: Húsimádó

Almaágyon sült, medvehagymás, fűszervajas csirke

Almaágyon sült, medvehagymás, fűszervajas csirke

025

A vasárnapi sütés-főzés után egy egész csirke még a hűtőnkben maradt, várva sorsának beteljesedését - így hétfőn délután valami gyors és egyszerű megoldást gondoltam ki arra, hogy mi legyen belőle...

Az első ötlet a fűszervaj volt, amit majd a bőre alá injektálok. Ezt rém egyszerűen készítettem elő: kb 10 dkg vajat a mikróba betettem 8 másodpercre, ami arra volt pont elég, hogy nem olvadt el, viszont lágy és kenhetővé vált. Beleszórtam vagy 6-7 levélnyi, apróra darabolt medvehagymát ( el is fogyott az otthoni készletem ), darált rozmaringot, sót és borsot, majd alaposan összedolgoztam az egészet.

Az egész csirkét megtisztítottam, kivágtam a zsírzót, majd a gerince mentén szétvágtam őkelmét. A belső részét alaposan megsóztam, borsoztam, majd apróra vágott petrezselyem zöldjével alaposan megszórtam, bedörzsöltem.

A tepsinkbe tettem egy rácsot, melyen almaszeletekkel megágyaztam a csibinek, majd ráfektettem úgy, hogy a mell és a combok felfelé legyenek. A combnál és a mellnél a bőrt finoman felszakítottam, majd újjal nagyobb fészkeket alakítottam ki, ahova villával bekanalaztam a fűszervajat.

A csirke bőrét kenőecsettel olajjal bekentem, majd 180 C-os sütőbe toltam az egészet úgy másfél órára.

A végeredmény? Egy ropogós bőrű, vajpuha, omlós sült csirke, mely alulról kapta az alma pároló hatását, a húsát pedig átjárta a medvehagyma és vaj aromája, íze. Fontos, hogy az almaágy a tálaláskor a hús mellé kerüljön, mert nagyon-nagyon finom, ugyanis az almát is átjárta a fűszervaj íze.

 001

004

009

010

012

013

014

015

017

022

024

025

028

031

033

süti beállítások módosítása