Darált hússal töltött óriás kagylótészták - kétféle verzióban
2014. október 13. írta: Húsimádó

Darált hússal töltött óriás kagylótészták - kétféle verzióban

Darált hússal töltött óriás kagylótészták - kétféle verzióban

048

A napokban a nejemmel vásároltunk a boltunkban, amikor megláttam egy nagy zacsiban ezeket a gyönyörű tésztákat - és máris eldöntöttem, hogy otthon valami finommal megtöltöm őket. Mivel mindet megfőztem - így kétféle verziót is tudtam csinálni, sőt Eszter még egy vega verziót is kreált.

A recept rövid lesz, de a fényképek azt hiszem magukért beszélnek. Gyakorlatilag a tésztákat feltettem egy nagyobb lábasa főni úgy, hogy alaposan meg is sóztam a vizet, illetve szárított oregánót is szórtam bele, hadd járja át a tésztákat a fűszer. Amint al dente lett a tészta, rögtön kivettem a vízből, és lehűtöttem őket, nehogy túl főjenek.

Jöhet a töltelék. Oliva olajon három gerezd apróra vágott fokhagymát elkezdtem pirítani, majd amikor a konyhát belepte a fokhagyma illata, akkor két fejnyi vöröshagyma ment a serpenyőbe - együtt hagytam őket a lángon. Érkezik a darált hús, amely fele sertés, másik fele marha hús. A hagymával összedolgozom, majd pirítom folyamatos kavargatás közben mindaddig, míg levet nem ereszt az egész. Egy kápia paprikát feldarabolok, majd sűrített paradicsommal együtt szintén bedolgozom a húsba. Só, bors, zöld fűszerek ( bazsalikom, petrezselyem, kevés tárkony ) és szintén kavargatás következik. Alakul a cucc, kis kóstolgatás, majd jön a töltögetés.

Előkészítek egy kivajazott jénait, majd evőkanállal elkezdem a tésztákba adagolni a húsos masszát - a kész darabokat pedig egymás mellé pakolgatom. Amikor megtelt a jénai, akkor reszelt sajt mehet a tésztákra, majd sütő, 180-200 C, és pirulásig sütjük. Tálalás egy gyors sajtmártással, forrón és mohón.

Másik verzió. Ugyanúgy megtöltögetem a tésztákat, de sűrűbben pakolgatom egymás mellé, sőt egymásra is őket, majd gazdagon meglocsolom besamellal, szórok rá két marék reszelt sajtot - és szintén sütő. Ez is nagyon durván finom, sűrű és laktató, mint egy lasagna.

( Eszter készített egy padlizsános, vegás tölteléket, ami szintén jól nézett ki, de én kihagytam - a srácoknak azonban ez is bejött. )

001

002

004

006

008

009

010

015

016

017

018

021

024

026

029

032

035

036

037

038

039

048

051

203

201

 

süti beállítások módosítása