Spenóttal, füstölt, főtt tarjával töltött besameles palacsinták
2014. november 03. írta: Húsimádó

Spenóttal, füstölt, főtt tarjával töltött besameles palacsinták

Spenóttal, füstölt, főtt tarjával töltött besameles palacsinták

105

Pár hónappal ezelőtt a háttérben bent a tévében a River Cottage egyik főzős műsora, ahol Hugh Fearnley-Whittingstall készített egy sós, spenótos, besameles palacsinta ételt - amire én csak a végére kapcsolódtam be, de mégis becsípődött az ötlet. Úgy gondoltam, valami hasonlót kipróbálok.

Kezdtem azzal a műveletsort, hogy sütöttem egy csomó palacsintát. Két serpenyő, folyamatos meló - és kb 20-25 perc múlva már tornyosult is a rengeteg palacsinta - jöhetett a töltelék készítés.

Fagyasztott, de leveles spenóttal dolgoztam, melyet egy nagyobb serpenyőben elkezdtem felmelegíteni, kiolvasztani. Öt gerezd fokhagymát apróra vágtam, mentek a spenót mellé, majd sóztam az egészet - és hagytam, hogy a leve elfőjön.

Készítettem egy közepes lábasban besamelt, de úgy hogy sóztam is, borsoztam is, majd a megdinsztelt vöröshagymát belekevertem a mártásba. Így elkészült egy sós, hagymás besamel mártás, amit két részre osztottam - az egyik ment a spenótba, a másik pedig öntetként megy majd a palacsinták alá, mellé.

Jöhetnek a palacsinták, rájuk egy szép szelet füstölt, főtt tarja, rá egy kanálnyi spenót - majd feltekerés következik. Egy magasabb jénai tálat kivajazok, majd függőlegesen kezdem beállítani az elkészült palacsinta hengereket, melyek majd egymást is tartják. Amikor megtelik a tál, akkor odaöntöm a hagymás, besamel mártást a palacsinták mellé - úgy, hogy az majdnem ellepje a tésztákat.

Sütő kb 200-230 C-on már izzik, betolom a jénait - és kb 20-25 perc után kész a mű. Nem tudom, hogy a Hugh által készített finomság milyen ízvilágot adott a végére, de az enyém azt hiszem, különleges lett. A palacsintába zárt spenót és tarja íze nagyon harmonizált a sós, hagymás besamellel - a palacsinták alsó része lágy és puha volt, míg a tetejük friss és ropogós. Szóval egy igazi késő őszi, tartalmas ételt sikerült kreálni, melyet biztos még sokszor ismétlés követ. 

038

033

035

036

039

040

045

044

048

050

052

053

054

056

060

061

063

064

066

071

072

073

074

077

078

105

109

119

125

 

Ja és akinek tetszik a blogom, az nyugodtan szavazhat rám a goldenblog.hu-n:

goldenblog.png

süti beállítások módosítása