Vörösborban párolt, aszalt szilvás, áfonyás sült sertéscomb
2014. november 29. írta: Húsimádó

Vörösborban párolt, aszalt szilvás, áfonyás sült sertéscomb

Vörösborban párolt, aszalt szilvás, áfonyás sült sertéscomb

161

A napokban a hentesnél vettem egy szép sertés combot, illetve annak az un dióját, amit úgy gondoltam, egyben kellene megsütni. Mivel anyuéktól einstandoltam egy öntöttvas edényt, ezért úgy gondoltam ebben fogom elkészíteni.

A combot kicsit formára fazoníroztam, majd egy serpenyőben minden oldalát elősütöttem, kicsit előpirítottam. Ahogy elkészült, ugyanebben az olajos alapban megdinszteltem két fejnyi hagymát - amit azután az öntött vas edénybe öntöttem. Előszedtem vagy két maréknyi aszalt szilvát, amiket feldaraboltam, majd aszalt áfonyát is dobtam a szilvák mellé, majd összekevertem a hagymával az egészet. Jöhetett az egészben elősütött dió, amit alaposan megborsoztam, szolidan sóztam, majd bazsalikommal, köménnyel és petrezselyemmel szórtam meg. A hús mellé egy alma leszeletelt darabjait dobtam - ez lesz a leendő mártás egyik alkotóeleme. Hiányzik még a vörösbor, ami nem lehet lőre, mert rossz borból csak rossz ételt lehet készíteni. Én egy cabernet sauvignon-nal öntöttem fel az öntött vas edényemet, majd mehetett rá a fedő - és 2,5 órára bedobtam a sütőbe.

Míg a hús és a mártás készül, addig héjastól előfőztem a burgonyákat - fejenként 2-2 darabot számoltam. Amint megfőttek, hosszirányba felvágtam őket, majd forró olajban megsütöttem mindet.

A 2,5 óra letelte után levettem a fedőt, majd egy fél órára még visszatettem, hogy kicsit le is süssem a húst, majd kivettem a húst, kicsit pihengetni. Az edény alján összeállt gyümölcsöket kiszedtem egy edénybe, majd botmixerrel összedolgoztam az összetevőket - és mivel az állaga pont mártás jellegű volt, így nagyon nem is kellet vele csinálni semmit, vagyis tálalhattunk.

Mivel a comb kicsit szárazabb alapanyag, így a párolás és a szósz nagyon jót tett neki - ez által egy puha, és könnyű húst ebédelhettünk, amihez nagyon illet a kívül ropogós, belül lágy burgonya is.

032

044

046

054

059

060

072

075

083

085

087

088

090

092

097

101

104

108

136

137

138

142

147

151

162

159

süti beállítások módosítása