Sertés oldalas pácolása grillezéshez
2015. július 17. írta: Húsimádó

Sertés oldalas pácolása grillezéshez

146

Vannak az ember életében olyan pillanatok, amikor akarva-akaratlan összejön valami nagyon jó, sikerül valami nagyon-nagyot alkotnia. Na most én egy ilyen étel történetét írom le két részben: először a pácolással kezdve, majd a sütés és párolás fázissal megspékelve. A végeredmény? Az év grillezése - és az év evése.

A múlt hétvégénk elég húzós volt: a rokoni kör huszonéves tagjainak egy részét lecsaltuk Sarudra, hogy strandoljunk, csónakázzunk és grillezzünk egy nagyot - ennek folyamodványaként komoly előkészületeket kellett végezni, aztán meg sütni-főzni az éhes siserehadra. Még otthon előtanulmányokat végeztünk, grill és szakácskönyveket forgattunk, majd indult a többféle hús pácolása, előkészítése. A mostani pácot azt hittem, hogy az egyik grill könyvünkből vettem inspirációként, de amikor nekiültem leírni a menetet, rájöttem, hogy nagyon nem így történt. Valahol az internet mély és rejtelmes bugyrában találhattam valami recipét, amit aztán a saját szájam íze szerint átkreáltam, amiből egy brutál finom páclé született, majd az év grill étele került az asztalunkra.

A hús. Kedvenc hentesünkhöz beszaladva kértem, hogy egy teljes oldalast vágjon el négybe, ne nekem kelljen a csontokat átvágni, fűrészelni - neki ott van a hatalmas bárdja, meg neki ez egy pillanat alatt meg is van. A lényeg, hogy hazaviszünk négy, közel azonos méretű oldalast, amit aztán rögtön be is pácolunk, hogy a hétvégi sütésre átjárják az ízek, aromák.

147

149

153

152

A fűszerek, a páclé. A teraszunk az idei nyáron már úgy néz ki, mint egy igazi mediterrán kert - teli van fűszernövényekkel, különböző balkon ládákban zöldellnek a növénykék - van miből válogatni. Én most az alábbi alapanyagokat vittem be konyhába: kakukkfű, bazsalikom, snidling, rozmaring. A növénykék szárait eltávolítottam, majd késsel kicsit fel is vagdostam őket, na nem nagyon görcsölve a dologra, mondván, hogy úgyis mozsárban végzik a napot.

A fokhagymákat megtisztítottam, majd vékony karikákra vagdostam mindet - amik szintén a mozsárba kerültek. A négyféle fűszernövényt és a fokhagymát a mozsárban alaposan összedolgoztam, majd ment bele egy fél decinyi jófajta pálinka - amitől már némi leve is lett a kombónak. Egy gyömbért meghámoztam, majd kb a felét bele reszeltem a páclébe, és ismét jött a mozsár lényege: zúzás, pépesítés, homogenizálás.

Az ujjaimon átszűrve egy fél citrom levét facsartam a páclébe, majd következett szójaszósz és worcester szósz, melyek a koronái a páclevünknek. Kész is vagyunk - úgyhogy hozzuk össze a húsokkal a páclevet.

156

157

158

159

163

169

170

172

173

177

179

181

A pácolás. A négy darab oldalasunkat külön-külön egy-egy folpack-ra helyeztem, majd mindegyiket bekentem a pácunkkal úgy, hogy egy kanállal felhordtam a tartalmat, majd egyenletesen el is osztottam a felületen. Természetesen a művelet a hús mindkét oldalára érvényes, vagyis közben meg is forgattam őket. Amint elkészültem, akkor igyekeztem szorosan, lehetőleg légmentesen lezárni a csomagokat, amik aztán alufóliába kerültek, majd következett a hűtő - és minimum egy nap pihizés.

182

184

186

188

190

Következik: a grillezés.. >>>

süti beállítások módosítása