Reggeli melegszendvics fantázia
2016. január 09. írta: Húsimádó

Reggeli melegszendvics fantázia

058

Ahol sokat sütnek, főznek, ott mindig marad egy két szelet fölösleges hús vagy egyéb alapanyag - amit vétek lenne kidobni. Ilyenkor jöhet egy kis kreativitás, és mire a család felébred, akkora ott a tányéron egy-egy ropogós héjú, belül ízes és zamatos grill szendvics.

Aki a tegnapi receptemet olvasta, az láthatta, hogy egy 2,5 kg-os, csontos karajt sütöttem - ami lássuk be, nem kicsi adag. Az ilyen húsokkal az a jó, hogy másnap, akár hidegen is nagyon finomak, de akár egy új étel alapját is képezhetik. Most én ezt követtem, vagyis vágtam egy pár szeletet a vajpuha karajból, majd apró kockákra vagdostam őket.

030

032

036

037

Egy negyed fej káposztát lereszeltem, majd sóval, borssal, citrommal, kevés balzsamecettel és joghurttal készítettem egy kicsit fanyarabb, savanykásabb salátát - amit félretettem pihenni.

035

038

044

A joghurtos pohárkában még maradt valamennyi alapanyag, amihez a múltkoriban készített bbq mártás öntöttem - ami a szendvicsünk öntetét fogja képezni. Ha nincs ilyen bbq szószotok, akkor ketchuppal, kevés mustárral, worchester szósszal szintén próbálkozhattok - szerintem a joghurttal jó kis egyveleget képezhetnek.

043

Sajtokat, jelen esetben sima trappistát és kéksajtot reszelünk, amik szintén csendben várják majd a sorsukat.

039

042

A felkockázott húsokat egy serpenyőben elősütöm, ami azért jó, mert kicsit megpirulnak, kapnak egy klassz roppanósságot - és a szendvicseket sem hűtik majd ki.

047

Miközben a húskockák pirulnak, a hosszában és keresztben felvágott bagetteket becsúsztatjuk a sütőbe, hogy előmelegedjenek ők is, majd jöhet a szendvics készítés.

A bagett szeletek aljára kanalazzuk a káposzta salátát, amire érkeznek a meleg húskockák, jöhetnek a sajtok és az öntet, majd egy-egy tépésnyi madársaláta - és aztán a bagett felső fele. Megpakoljuk a tepsit vagy 4 szendviccsel, és a forró sütőben toljuk az egészet.

048

049

053

059

Az 5-10 perc sütés alatt készítünk egy tejhabos, karamell-vaníliás kávét vagy capuccinót - és mire leslattyog a család, már olyan illatok vannak, amik űberelhetetlenek.

Ahogy kipakolod a szendvicseket a tányérokra, már lehet érezni, hogy a bagett tényleg melegen roppanós, belül pedig a savanykás káposzta és a pirult húskockák olyan harmóniát képeznek, hogy már készítheted is a következő adagot...

056

054

051

És még egy kis személyes story: úgy gondoltam, hogy ezt a szuper reggelit a kedvenc Landmann grillemen fogom elkészíteni - annak ellenére hogy odakint éppen mínusz egynéhány fok van. Nos én mint mérnökember arra azért nem gondoltam, hogy a gázpalack annyira nem díjazza, hogy baromi hideg van, vagyis olyan szinten volt ledermedve, hogy esélytelen volt a művelet. Tanulság: lehet hidegben grillezni, de estére nem árt behozni a palackot, mert akkor csak a benti sütő marad kreatívkodni...   :-D

Ha még nem like-oltad a Húsimádó oldalt, itt megteheted... 

facebook.jpg

süti beállítások módosítása