Tormakrémleves sajt chips-el és chili szálakkal
2016. június 02. írta: Húsimádó

Tormakrémleves sajt chips-el és chili szálakkal

IMG 7146

Ha barátok jönnek hozzánk vacsorázni, akkor mindig ki szeretnénk tenni magunkért. A múltkori nagy baráti vacsoráról az egyik házaspár igazoltan hiányzott, úgyhogy volt mit bepótolni. Szerettem volna egy különleges levest és főételt eléjük tenni - amihez Eszter adott egy jó ötletet. A leves a képen látható tormakrémleves volt, a főétel pedig egy citrusos pácban érlelt, grillezett sertéstarja lett. Következzen hát a leves...

Amire szükségünk van, az egy méretes torma szál, amit meghámozunk, majd apró lyukú reszelőn lereszelünk. Én a nagyobb teljesítményű robotgépünket használtam, mert a múltkor egy sima reszelőn dolgoztam - és hát könnyeztem is rendesen. Könny azért most is volt, de gyorsabban túlestem az egészen.

Amint lereszeltem az egész tormát, azután rögtön egy teljes citrom levét bele is nyomtam a tálba, majd összekevertem a két összetevőt. A csípős aroma szinte azonnal eltűnt - vagyis a citrommal be is tudjuk állítani a tormaleves későbbi erősségét.

IMG 7068

IMG 7067

IMG 7073

IMG 7075

IMG 7080

Egy lábasban vajat olvasztottam, majd liszttel krémes állagúra kevertem fel, aztán egy kicsit pirítottam a kombót. Kevés vízzel öntöttem fel a lisztes alapot, majd jöhetett a citromos reszelt torma - amit el is kezdtem főzni. A levesalapba só és a Fűszerész által forgalmazott citromborsot szórtam, majd két evőkanál barna cukrot - amivel nagyjából beállítottam a végleges ízvilágot. Felöntöttem a lábast kb 1,5 liter alaplével - és hagytam, hogy összeérjenek az ízek, puhuljanak a tormaszálak.

IMG 7082

IMG 7083

IMG 7086

IMG 7085

IMG 7089

Amint már úgy éreztem, hogy összeállt az ízvilág, akkor botmixerrel simára és homogén állagúra dolgoztam össze a levest, majd tejszínnel is finomítottam rajta. Hagytam még egy-kettőt rottyanni, majd a sajt chips-ek elkészítése következett.

Még sohasem készítettem így sajtot, és először sütőben, sütőpapíron akartam elkészíteni - de a neten olvastam, hogy simán serpenyőben is könnyen elkészíthető a chips. Elővettem az egyik teflonos serpenyőnket, nagyon vékony olajra pedig rászórtam a reszelt sajtot, majd egy nagyjából egyenes formát alakítottam ki belőle.

Hagytam, hogy kicsit összepiruljanak a sajtszálak, majd egy spaklival finoman átfordítottam a sajtcsíkot. Kis pirulás után egy pálinkás pohár segítségével hengereket alakítottam ki a sajtból, majd hagytam őket kihűlni. 

IMG 7131

IMG 7134

IMG 7137

IMG 7136

IMG 7139

Tálaláskor a tányér közepére raktam a sajt chis-et, tettem bele madársalátát, jó néhány chili szálat a Fűszerésztől - majd egy kiöntőből ízlésesen feltöltöttem a tányért forró tormalevessel.

IMG 7145

IMG 7146

Ha az sikernek minősül, hogy a vendégek a telefonjaikkal rögtön fényképezik a levesemet - akkor nagy sikerem volt. Ja és ízlett is Nekik... :-)

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása