Sörben pácolt saslikok és grillezett édesburgonyák
2016. július 18. írta: Húsimádó

Sörben pácolt saslikok és grillezett édesburgonyák

IMG 8282

IMG 8277

Ismét nem fogok konkrét receptet írni, mert ezt az ételt is ösztönből készítettem - vagyis menet közben alakult ki a végeredmény. Kérem, hogy nézzétek ezt el nekem, de én már csak ilyen vagyok... :-)

Nos vettem a kedvenc hentesemnél egy szép darab sertés tarját, aminek az egyik felét használtam a saslik elkészítésére, míg a másik felét majd később látjátok szintén itt a blogon. Tehát a fél tarjából levagdostam az inasabb részeket, majd ujjnyi vastag szeleteket vágtam belőle, amit azután pedig fel is kockáztam. Kicsit rusztikusabb kockák jöttek így létre, de ez volt a koncepció lényege, vagyis férfias saslikok készítése volt a cél.

IMG 8179

IMG 8183

IMG 8188

Egy vöröshagymát és egy almát is megtisztogattam, majd szintén felkockáztam - ezek lesznek a pác alapelemei. Az alma az egyik ügyfelünktől kapott, kicsit savanykásabb ízű bio alma volt - amivel pont az volt a cél, hogy a kicsit savas íz majd végezze a dolgát.

Fűszerként a napokban vásárolt Balkán fűszerkeveréket használtam, amivel alaposan megszórtam a húskockákat. Só és bors még ment szintén a tarja kockákra, majd jött a hagyma és az alma, aztán egy doboz sörrel öntöttem fel az edényt - a fontos az volt, hogy teljesen ellepje a húsokat a páclé. A jénai edényt lezártam lélegző fóliával, majd egy teljes napra a hűtőbe tettem az egészet. 

IMG 8193

IMG 8196

IMG 8198

IMG 8202

IMG 8204

IMG 8205

Másnap vettem néhány édesburgonyát, amit meg is pucoltam, majd hosszanti irányban fel is szeleteltem őket. A fontos az volt, hogy ne legyenek túl vékonyak és túl vastagok sem, mert kiszárítani sem szerettem volna a szeleteket, de mégis a klassz, átsült végeredmény volt a cél. Szóval a képeken talán látjátok, hogy milyenek lettek, amiket aztán olivával alaposan bekenegettem, majd sóztam és borsoztam is mindegyiket. Nem kell sajnálni a sót és a borsot, sőt jöhet még kakukkfű is - a lényeg, hogy az édes ízt elvigyük a sós irányba, de megtartva egy egészséges egyensúlyt.

IMG 8237

IMG 8239

IMG 8241

IMG 8242

A húskockákat kiszedegetjük, leszedjük róluk a hagyma és alma darabkákat, majd fém grill kardokra vagy pálcákra húzogatjuk mindet, de úgy, hogy szinte össze is érjenek. Nekem három, tekintélyes méretű saslik kard jött létre, amik mehettek is a grillrácsra. A grillt én alaplángra kapcsoltam, de ha parázson dolgoztok, akkor azt is csak csendesen csináljátok. A pác nagyon fontos, klasszul puhítja a rostokat, de a hő intenzitása is nagyban befolyásolja a végeredményt, vagyis lassan és kíméletesen dolgozzunk. 

Az édesburgonya szeleteket is pakolgassuk a grillrácsra, majd időnként forgassuk is őket, és ha úgy érezzük jöhet rájuk még oliva és bors is. Egy idő után már klasszul rájuk pirul a grillrács rajzolata, amik a végén tök jól mutatnak a tányéron.

IMG 8231

IMG 8227

IMG 8233

IMG 8245

IMG 8250

IMG 8254

IMG 8262

IMG 8264

IMG 8269

IMG 8255

A saslikokat is fokozatosan mozgatjuk, forgatjuk, időnként a páclével is locsolgathatjuk - de tényleg legyetek türelmesek, mert megéri. Tálaláskor persze a húsokat leszedjük a rudakról, érkeznek az édesburgonya szeletek - és ha a vendégek igénylik, akkor némi ciabatta vagy paillasse is illik hozzá - na meg az elmaradhatatlan jéghideg rozé. Ismét csak azt tudom mondani, hogy tök mindegy, hogy milyen grillen, de grillezzetek - mert teljesen más az íz és az illat világ, a család pedig biztos körétek csoportosul, ami már fél siker.  

IMG 8276

IMG 8282

IMG 8283

IMG 8278

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

 

IMG 8279

süti beállítások módosítása