Szőlőlevelekben grillezett, fűszervajas csirkemellek
2016. szeptember 22. írta: Húsimádó

Szőlőlevelekben grillezett, fűszervajas csirkemellek

IMG 9916

Minden ősszel becsípődik nekem ez a technika, vagyis hogy szőlőlevekben süssek húsokat - így idén is kísérletezgettem ezzel. Az a helyzet, hogy Sarudon az udvarunkon nagyon szép és egészséges kordonos szőlőnk van, amit mi ültettünk Eszterrel még annó, vagyis van miből garázdálkodnom.

Először készítek egy fűszervajat: friss petrezselyem, szárított kakukkfű és tárkony került egy tálkába, amit aztán a vajjal alaposan összedolgoztam. Kevés sóval is ízesítettem, majd henger alakot formáltam belőle, amit aztán alufóliába tekertem. Gyakorlatilag egy szaloncukor szerű rudacska jött létre, amit gyorsan a fagyasztóba raktam.

IMG 9815

IMG 9814

IMG 9820

Két fél csirkemellet vettem elő, ezekbe egy-egy zsebet vágtam, amikbe a megfagyott fűszervajas rudakat szuszakoltam be. 2-2 fogpiszkálóval megtűztem  őket, majd baconbe tekertem a melleket. Most jöhetnek a tisztára mosott szőlőlevelek, amiket aztán spárgával rá is hurkolgattam a húsokra. Na ez a vége azért nem volt annyira könnyű, ehhez kellet még 2 ügyes kezecske, vagyis Eszter nélkül nem sikerült volna ez a művelet.

IMG 9824

IMG 9849

IMG 9850

IMG 9852

IMG 9837

IMG 9856

Most már csak meg kellett grillezni a két hengert, ami azért kíméletesen történt, hogy szépen átjárja a szőlőlevél, a bacon és a fűszervaj aromája a húsokat. Amikor a levelek már alaposan bebarnultak és szinte ropogósra sültek, akkor a spárgákat eltávolítottam - és feltárult a gyönyörűen megsült baconös csirkemell. A fűszervajból a vaj szépen átjárta a húsokat, ott maradt egy csomó intenzív zöld fűszer - a hús pedig ízes és omlós eredményt mutatott.

IMG 9870

IMG 9873

IMG 9909

IMG 9913

IMG 9917

És ha már idáig eljutottál, akkor lenne egy kérésem. Indultam egy blogger versenyen, amin minden szavazat számít, így a Tiéd is. Ha van még egy fél perced, na meg tetszik is a blogom, akkor kérlek, szavazz rám! Köszi :-)

http://www.allianzblogverseny.hu/

süti beállítások módosítása