Télvégi grillszendvics - avagy ma úgy döntöttem, hogy elidult az idei grillszezon
2017. február 11. írta: Húsimádó

Télvégi grillszendvics - avagy ma úgy döntöttem, hogy elidult az idei grillszezon

IMG 3104

Ma hűvös, de igazi szikrázó, napsütéses idő volt. Reggel kimentem a teraszra - és elfogott a grillezési láz. Nem volt mit tenni, beindítottam a grillt, forraltbort készítettem - és grillszendvicseket gyártottam a családnak ipari méretekben. 

IMG 3051

IMG 3050

IMG 3046

Először csirkemelleket szeleteltem, majd csíkoztam fel, amik egy mélyebb edénybe kerültek. Találtam egy bbq fűszerkeveréket, és mivel nem volt kedvem most saját fűszerkeveréket összeállítani, így ezt használtam. Vöröshagymákat félfejre szeleteltem, vagyis először ketté vágtam őket, majd vékony félkörökre vagdostam mindet. A húsokat, a fűszerkeveréket és a hagymákat a tálban összekevertem egy kevés olivával együtt, majd a forraltbor felé fordultam.

IMG 3053

IMG 3055

IMG 3063

IMG 3072

Tehát amíg a húsok egy kicsit pácolódtak, addig feldobtam egy könnyű kis forraltbort a grill oldalsó lángjára. Kékfrankos-Pinot noir házasítású borral dolgoztam ( Egri Borvár ), majd jöttek a fűszerek: őrölt fahéj, szegfűszeg, majd barnacukor, narancs és citromdarabok. Takarékon hagytam a lábast, az ízek szépen összeértek - én pedig fűthettem magam belülről.

IMG 3056

IMG 3057

IMG 3058

IMG 3060

IMG 3067

Zöld paprikákat karikáztam fel, majd barna és sima csiperkéket daraboltam - és már grillezhettem is. A grilllapot vékonyan olajoztam, majd jött két lapátnyi hús-hagyma kombó. Hagytam, hogy egy kicsit süljenek, majd melléjük érkezett a gomba és a paprika, amik egy idő után egyben sültek tovább. Só és bors, majd reszelt sajt kerül a kombó tetejére - és ezután már csak valami bagettbe, zsemlébe kell pakolni a hústornyot. Bbq szósszal, ketchuppal vékonyan meglocsolhatjuk a húsokat - és már gyárthatom is a következő két adagot. 

IMG 3075

IMG 3077

IMG 3083

IMG 3084

IMG 3096

IMG 3102

IMG 3113

IMG 3119

Na, holnap mit fogtok csinálni? Ha ilyen szép idő lesz, akkor én megint grillezek... :-)

IMG 3104

IMG 3107

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:
facebook_1.jpg
insatgram.jpg

süti beállítások módosítása