Májgaluska leves kacsamájból
2018. október 15. írta: Húsimádó

Májgaluska leves kacsamájból

IMG 9129

IMG 9131

Tudom, hogy egy háziasszonynak nem nagy truváj elkészíteni egy májgaluska levest, de én most veszítettem el a szüzességemet - legalábbis ezen a fronton. Igen régen terveztem már, hogy készítek ilyen fogást, de valahogy mindig közbejött valami más projekt, most azonban a Lidlben megakadt a szemem a kacsaleveses dobozokon, amik a hűtőben várták az Ő hercegüket - amikből aztán gyorsan meg is vettem kettőt. Először még csak kacsa alaplében gondolkodtam, de kiderült, hogy van a dobozokban valamennyi máj is - úgyhogy nem csak alaplé, hanem egy répás májgaluska leves tette szebbé és finomabbá az őszünket.

Most nem fogok konkrét receptet írni, mert csak random készült minden, úgyhogy nagyjából leírom a menetet, Ti pedig többnyire úgyis tudjátok, hogy miként kellene egy ilyen levest profin megcsinálni.

IMG 9091

Szóval egy jó nagy fazékba feltettem a kacsa alkatrészeket főzni, amibe természetesen ment bele mindenféle zöldség, majd szép gyöngyözés közben foglalkoztam sok minden mással. Természetesen a habot leszedtem, só és bors illetve kömény is került a lébe - majd amikor már késznek ítéltem meg - akkor Esztikém profin leszűrte a levet.

IMG 8958

IMG 8987

Második körben a répákat tisztítottam meg, majd nagyjából azonos kockákat vágtam belőlük. A répákat vajon előpirítottam, kicsit hagytam, hogy karamellizálódjanak a kockák. Amint már úgy ítéltem meg, hogy jó az állaguk - akkor kevés alaplével felöntöttem őket, majd egy kicsit hagytam az egészet.

IMG 9107

IMG 9112

IMG 9117

A kacsamájakhoz daráltam le egy hagymát, majd megdinszteltem az egészet. A cutterban a májakat szintén ledaraboltam, majd ment melléjük a hagyma, tojás, liszt, zsemlemorzsa és petrezselyem zöld is - majd az összetevőket alaposan összedolgoztam. Só és bors még ment bele, na meg annyi zsemlemorzsa, amennyit felvett a cucc.

IMG 9089

IMG 9093

IMG 9094

IMG 9096

IMG 9098

IMG 9105

Mivel nem akartam összebarmolni a gyönyörű levest, ezért sima forró vízben főztem meg a májgaluskákat, majd a tálalás előtt azért összeforraltam a répákat és a galuskákat is.

IMG 9119

IMG 9122

IMG 9123

IMG 9124

Hogy milyen lett? Nekem nagyon bejött - ugyanis nagyon ritkán eszem ilyen levest, mert valahogy nálunk a csajoknak ( a páromnak illetve anyukámnak ) ez a fogás nem nagyon jutott az eszükbe - mostanáig.

IMG 9131

IMG 9129

süti beállítások módosítása