Zsályás, erdei gombás húsos pite
2018. október 28. írta: Húsimádó

Zsályás, erdei gombás húsos pite

IMG 1940

IMG 1949

Eszterkém barátnője valamelyik reggel felhívott, hogy épp a piacon van, és hogy vegyen-e nekünk frissen szedett erdei gombákat? Hát hogy a viharba ne! Ő hozott három kisebb szatyornyit, én pedig agyaltam, majd főztem. Nos ezekből a gombákból két ételt is készítettem - ebben a fogásban inkább csak fűszerként használtam őket, a másikban már karakteresebb szerepet kaptak. Nos jöjjön akkor a pite, amit már régóta el akartam készíteni...

IMG 1845

Hozzávalók:

  • 4-5 fej vegyes, friss erdei gomba
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2-3 szál répa
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 8-10 levél zsálya
  • 1 ág bazsalikom
  • 40 dkg sertés vagy marha darált hús
  • 2-3 ek paradicsom püré
  • só és bors
  • 2 lap leveles tészta
  • 1 tojás

A hagymákat, a zöldségeket szépen felkockázzuk, majd a hagymákat megdinszteljük. Ha már király a hagyma állaga, akkor rájuk szórjuk a répa kockákat, hogy azok is klasszul  karamellizálódjanak. Őket követi a darált hús, a só és a bors, na meg a friss zsálya és bazsalikom is érkezhet. Hogy ne legyen nagyon száraz a töltelék, azért paradicsom sűrítményt is öntök a húsra, majd fakanállal összedolgozom a egészet. 

IMG 1851

IMG 1854

IMG 1856

IMG 1860

IMG 1862

IMG 1864

IMG 1866

Amikor már a répa megpuhult és a hús is kezd alakulni, akkor jöhet a háromféle erdei gomba - amiket szintén felkockáztam. Ezeket már nagyon sokáig nem hagyjuk a lángon, mert nem szétfőzni akarom őket, csak hogy egy kicsit átjárja az ízük a tölteléket.

IMG 1868

IMG 1870

A pite formát kikenem vajjal, majd megszórom liszttel. ( Nagyjából tudtam, hogy ezt kell csinálni, de azért Eszternél lecsekkoltam, és Ő azt mondta, hogy így mehet a projekt. ) A forma aljába befektettem az egyik leveles tésztát, majd rákanalazom a húsos tölteléket. A másik tészta is megy a pite tetejére, késsel formára vágom a széleket -  majd a maradék tésztával kicsit dekorálom is a pitémet. Ja és nem elfelejteni - úgy mint majdnem én - tojással lekenjük a tészta felületét.

IMG 1874

IMG 1876

IMG 1878

IMG 1883

IMG 1889

IMG 1891

IMG 1906

IMG 1902

A sütőt már előmelegítettem  ( 170-180 C ), a formát betoltam és addig sütöttem, amíg a pite meg nem dagadt, a teteje meg nem pirult.

Konklúzió? Nos Eszternek is nekem is nagyon ízlett, nagyon karakteres lett az ízvilág, a tészta pont annyira volt roppanós, amennyire szeretjük. Viktor fiam este felé érkezett meg, két szeletett gyorsan be is tolt - és meg volt elégedve. Apukám pedig azt mondta, hogy nagyon rég nem evett ilyen finomat - bár a napokban ezt Tőle már hallottam másik ételemről is - de azért meggyőző volt. Szóval a pite gyorsan elfogyott, vagyis azt hiszem érdemes lesz még próbálkoznom. :-D

IMG 1921

IMG 1924

IMG 1953

IMG 1960

 

süti beállítások módosítása