Sült kacsamáj ribizlis, málnás, epres csatnival
2019. február 06. írta: Húsimádó

Sült kacsamáj ribizlis, málnás, epres csatnival

IMG 3432

Esztikémnek szülinapja volt, a srácok szerencsére le tudtak jönni a hétvégére Egerbe - úgyhogy egy ünnepi ebéd várt a családra. Anyukám vállalta a főételt - egészben sült kacsa -, Eszti készítette az Eszterházy tortát, én pedig az előétel elkészítésére vállalkoztam. Íme... :-)

Hozzávalók:

  • 1 pár kacsamáj
  • liszt
  • só és bors

IMG 3415

IMG 3418

IMG 3419

IMG 3422

A májat felszeleteltem, majd vékonyan megforgattam őket lisztben. Egy nagyobb serpenyőben saját zsírjában sütöttem ki a szeleteket, ami időben oldalanként csupán néhány percben volt mérhető. Nem szabad túlsütni, arra kell törekedni, hogy kapjon egy kis pirultságot a májak mindkét oldala. Az elkészült májakat konyhai törlőkendőre tettem - és ekkor sóztam borsoztam be őket.

IMG 3396

Hozzávalók a csatnihoz:

  • 15-20 dkg málna
  • 15-20 dkg ribizli
  • 15-20 dkg eper
  • 3-4 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • gyömbér
  • 1/2 lime leve
  • 1-3 csepp GABKO chili
  • 1 ek római kömény
  • 1/2 ek őrölt koriander
  • 1 ek szárított koriander zöld
  • só és bors

Kevés olajon a római köményt előpirítottam, majd az apróra darált hagymát megdinszteltem ezen az olajon. Amint a hagymák elérték a kellő állagot, akkor az összes gyümölcsöt az edénybe toltam, majd jöhettek a fűszerek, reszeltem gyömbért az egészbe. Hagytam, hogy a gyümölcsös alap szépen rotyogjon, sűrűsödjön az állag, majd a vége felé az apróra vágott hagyma másik felét is beledolgoztam a csatniba. Én még sóztam és borsoztam, ment bele még egy kevés chili is, majd hagytam, hogy a csatni összeérjen, pihenjen.

IMG 3401

IMG 3399

IMG 3398

IMG 3402

IMG 3404

IMG 3405

IMG 3409

IMG 3408

IMG 3411

IMG 3424

IMG 3431

süti beállítások módosítása