Csőben sült kelbimbó csirkemellel
2019. február 11. írta: Húsimádó

Csőben sült kelbimbó csirkemellel

IMG 3565

IMG 3556

A napokban a zöldségesnél vettem vagy két maroknyi kelbimbót, de még nem tudtam, hogy mi lesz belőlük. Először valami tartalmas, télies leveskében gondolkodtam - de aztán beugrott egy kép: hús, besamel és vajpuha kelbimbók jelentek meg a képzeletemben, amit már csak meg kellett csinálni.

IMG 3522

IMG 3526

Hozzávalók:

  • 35-40 dkg kelbimbó
  • 1-2 szál répa
  • 3-5 gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb dupla csirkemell
  • liszt, zsemlemorzsa, tojás és bazsalikom a panírhoz
  • vaj, liszt, tej, szerecsendió és sajt a besamelhez
  • só és bors

Elsőként felteszünk egy lábasban vizet forralni, majd megtisztítjuk a kelbimbókat és répákat illetve a fokhagymákat is. Én két répát pucoltam meg, amiket négyrét vágtam - majd a kelbimbókkal együtt a forró vízben puhára főztem őket. Azért, hogy egy kicsit markánsabb legyen a zöldségek íze, nos ezért a só mellett fokhagyma gerezdeket is vágtam a vízbe - szerintem ettől jobb lett az ízük.

IMG 3528

IMG 3529

IMG 3531

IMG 3532

Míg a zöldségek puhultak, addig csirkemelleket paníroztam be, amihez a tojásba szórtam még bazsalikom leveleket is, ezzel szintén színesíteni szerettem volna az ízvilágot - de őszintén friss bazsalikommal jobban jártam volna. ( Persze nem az összes csirkemell került a kelbimbók alá, egy részét csak úgy simán betermeltem - úgyhogy a fotókon több husit láthattok. )

IMG 3538

IMG 3541

IMG 3542

IMG 3543

IMG 3547

Harmadik fázisként készítettem egy besamel mártást, amihez vajat teszünk egy lábasba, majd liszt pirítása következik, aztán érkezik a tej - amit folyamatosan kavargatni kell. Fűszerként só és szerecsendió kerül a mártásba, majd egy csomó sajtot reszelünk még az összetevők mellé. 

IMG 3545

IMG 3549

A kelbimbókat ketté vágom, még egy kicsit sózom is őket, majd kezdődik a rétegezés. A jénai tál aljára pakolom a rántott csirkemell szeleteket, rákenek egy adagnyi besamelt, amire érkeznek a zöldségek, majd ismét besamel - amire pedig reszelek még sajtot.

IMG 3535

IMG 3550

IMG 3552

IMG 3553

IMG 3554

Sütőbe csúsztatom a jénait, 200-220 C-ra tekerem a potméter, majd amikor már aranybarna a sajt és a besamel - akkor már tálalunk is. ( Ez az étel azonban nem csak forrón és frissen király, hanem másnap hidegen  is kiváló - úgyhogy érdemes nagyobb mennyiséget készíteni. ) 

IMG 3565

IMG 3558

IMG 3570

süti beállítások módosítása