Marhahús vadasan, zsemlegombócokkal
2015. február 11. írta: Húsimádó

Marhahús vadasan, zsemlegombócokkal

Marhahús vadasan, zsemlegombócokkal

194

Régen mindig a nagymamám készített vadast - akkoriban vadnyúlból, majd anyukám is gyakran készített nekünk már marhahúsból, most pedig én kaptam kedvet hozzá - mármint ahhoz, hogy megtanuljam, hogy miként is működik a műveletsor.

Mivel tudtam, hogy elég tökölős ez a kaja, így már reggel kifaggattam anyut, hogy mik a sarok elemek a receptben - úgyhogy beüzemeltem a konyhát, hogy ebédre elkészüljek. Felszeleteltem a húst, majd megborsoztam és mustárral alaposan bekentem a szeleteket. Egy órára félreraktam őket, addig előkészítettem a többi alapanyagot.

Három gyökér zöldséget, négy répát és négy kisebb vöröshagymát megtisztítottam, majd feldaraboltam. A három zöldséget egy nagyobb serpenyőben kevés olajon lepirítottam úgy, hogy közben át-át forgattam az egészet. Amint elkészültem, kiszedtem őket egy edénybe - majd jöhettek a húsok. Kevés lisztbe megforgattam a husikat, majd ugyanebben a nagy serpenyőben elősütöttem mindet.

Beizzítottam a sütőt, az öntöttvas edényem aljába pedig kevés zsiradékot tettem - és beledobáltam az elősütött húsokat. A tetejükre jött az összes zöldség, majd egy csomó babérlevél és zöldfűszerek. Öntöttem alá fehérbort és vizet - majd fedő ment rá, és mehetett is a sütőbe az egész kompánia.

Míg a sütőben rotyogott a finomság, addig megcsináltam a zsemlegombócokat. Nagyjából egyenletes darabokra vágtam a zsemléket, majd vajon megpirítottam mindet. Anyu azt mondta, hogy a legegyszerűbb úgy folytatni a műveletet, mintha nokeldit csinálnék. Szóval egy edénybe lisztet öntöttem, ment bele 3 tojás és hideg íz. Összedolgoztam a kombót, majd ebbe a masszába jöttek a zsemle kockák, hagyma és snidling. Alaposan megszórtam friss bazsalikommal, sóztam és borsoztam a masszát, majd forró vízben kifőztem őket.

Visszatérve az öntöttvas edényemhez, időnként rá-rá néztem, majd amikor a zöldség már puha volt - akkor kiszedtem a húsok mellől őket. Egy részüket merülő mixerrel ledaráltam, a másik felét pedig csak villával nyomkodtam össze - így egy vegyes konzisztenciájú szósz jött létre. Tejföllel behabartam az egészet, majd még kapott sót, mustárt és citrom levet is.

Közben megpuhult az összes hús, jön a véghajrá. Egy jénaiba beleszedem a mártás felét, rápakolom a húsokat, majd jön a mártás másik fele. Sütő - és kb fél óra kb 170 C-on.

Melós étel, de szerintem megéri vele tökölődni - mert olyan, olyan finom. Ja és sokat csinálj, mert baromi gyorsan fogy... :-)

065

069

070

072

099

103

107

110

112

116

119

120

124

126

128

130

138

137

142

143

144

145

149

177

180

181

183

187

189

191

194

197

süti beállítások módosítása