Katamarán grill szendvics
2016. február 07. írta: Húsimádó

Katamarán grill szendvics

050

Felmerülhet Bennetek a kérdés, hogy miért katamarán? Nos ennek van egy története. Következzen hát a katamarán szendvics sztorija ...

A srácaim kétharmada egyetemista, akik a napokban estek túl a félévi vizsgákon, és így egy laza bulit, sörözést szerveztek csütörtök estére hozzánk. Mivel mi szülők is jóban vagyunk a fiaink haverjaival, így felajánlottam nekik, hogy szívesen készítek egy klassz grill szendvicset számukra a teraszon - a srácok java része ugyanis követni szokta a bloggerkedésemet, vagyis megérdemelnek egy kis gasztró kényeztetést a részemről.

Nem gondoltam, hogy túl bonyolult street food-ban kellene gondolkodni - így csirkemelleket és combokat vettem nagy mennyiségben, konkrétan 3 kg bruttó súlyban. Igen, ilyen sokban kellett gondolkodni, ugyanis több mint 10 éhes kamasz, egyetemista fiúról és 2 leányzóról volt szó. Vettem még jó pár bagettet, zöldségeket - és meló után rohantam haza, hogy elkészüljek a finomságokkal.

Hazaérve gyorsan kicsontoztam a combokat, majd a mellekkel együtt nagyjából egyenletes csíkokra szeleteltem mindet. A Fűszerész által kreált "Ördöghozta csirke" fűszerkeverékkel szórtam meg az összes húst - ami azért tetszett meg nekem, mert egy olyan komplex íz és illat aromát hoztak a létre a srácok ennél a keveréknél, ami pont egy ilyen alkalomra szólhat.

Az előkészület második fázisa a kétféle sajt felszeletelése volt, aminél az volt a cél, hogy vékony, és kb féltenyérnyi szeletek szülessenek - amik majd a húsokra fognak olvadni a grill lapon.

A koncepcióm harmadik eleme a sült hagymakarika volt, amihez fel kellett karikázni a vöröshagymákat, majd lisztben kellett megforgatni mindet.

Készítettünk Tomival kétféle szószt: az egyik a klasszikus, kissé füstös bbq szószunk volt, ami barna cukorral készült, illetve csináltunk egy fokhagymás, mustáros, majonézes joghurt mártást is, ami a terveim szerint a szendvicsek aljára fog majd kerülni.

7 óra körül megjött a siserehad, szisszentek a dobozos sörök - én pedig kihúztam a teraszra. A grillt feltekertem, és elkezdtem a kaliforniai paprikákat a rácson grillezni, amik majd a szendvicsünk ízvilágát színesítik ezerrel.

A csirke csíkokat a vaslapon elkezdtem sütni, párhuzamosan már a bagettek is a rácsra kerültek - bent pedig a fiúk nekiálltak sütni a hagymakarikákat, na meg a fagyasztott burgonyákat is. Amikor a húsok már megkapták a finom ropógósságukat, akkor egy-egy sajt szeletet tettem a tetejükre, majd lecsukva a grillt - ráolvasztottam őket.

A bagettek szétvágás után is pirultak még egy kicsit, majd érkezett a szendvics összeállítás.

A bagett alsó felét a joghurt mártással kentem meg, míg a felső rész kapta a bbq mártást. Érkezett egy friss salátalevél, majd a hús a ráolvadt sajttal. Őket követte 2-3 csík grillezett kaliforniai paprika, amikre érkezett egy csomó sült hagyma - majd ismét bbq szósz.

És most jön a megoldás, hogy miért katamarán szendvics. Nos azért, mert annyi alapanyag került mindegyik szendvicsre, hogy szinte képtelenség lett volna összecsukni, összehajtani őket - aminek az lett az eredménye, hogy két hajótestként kellett betolni őket a szánkba. 

Már majdnem 11 óra volt, mire végeztem a húsmennyiséggel - és büszkén állíthatom, sikere volt a szendvicseimnek. Gyakorlatilag szinte minden elfogyott - még a saját söreim is ... :-D

013

015

021

022

024

023

025

028

029

032

038

040

042

037

041

050

045

 

Ha szeretnél értesülni a friss posztjaimról, akkor a facebook oldalunkhoz nyomj egy like-ot.

facebook_1.jpg

süti beállítások módosítása