Calzone pizza vagy valami hasonló készítése a gázgrillen
2016. április 11. írta: Húsimádó

Calzone pizza vagy valami hasonló készítése a gázgrillen

IMG 4771

IMG 4762

Végre jó és grillezésre tökéletesen alkalmas az idő - bár aki gyakori látogatója a blogomnak, az tudja, hogy én egész télen használtam a Landmann-omat, legyen bármilyen hideg is a teraszon. Aki jó megfigyelő, az talán azt is észre vehette, hogy a képen szereplő grill egy kicsit ( vagy nagyon ) profibb, mint amit eddig használtam - és akkor a design-ról még nem is beszéltünk. Nos a Landmann volt olyan grál lovag, hogy meglepett ezzel a szépséggel engem - amit rögtön illet is beavatnom. Mi lehet jobb egy ilyen tesztre, mint hogy kis családom kivonul a teraszra, kipakolunk minden finomságot, tengeri herkentyűket, zöldségeket, húsokat - és elkezdünk calzone pizzát készíteni a grillrácson.

Persze előtte azért a konyhában előkészítjük és géppel meggyúratjuk a pizza tésztát - én pedig addig kicsit kiégetem a tűzteret, beavatom az öntöttvas rácsokat és a sütőlapot. A srácokkal együtt apróra vágunk mindent, amit majd használunk a kreatívkodáshoz, vagyis felcsíkozzuk a kápia paprikát, a gombát, a sonkákat, a kolbászokat, a hagymát, a sajtokat. 

A grill már alaplángon üzemel, a sütőlapon elősütöm a hagymát, majd a gombákat, aztán a paprikákat és a tintahal karikákat. Ellepi a teraszt az illat, Eszter és Fruzsi elkezdik nyújtani a pizza tésztákat. Sorban mindenki készít egy-egy saját ízesítésű és összeállítású pizzát - én pedig felügyelem a sütést. 

Amint a Landmann tetejét lecsukom, a hőfok már kúszik is fel, úgy 150-180 C között megy a sütés - és sorra készülnek a műremekek.  Persze amikor felszeletelem a pizzákat, akkor mindenki kóstol a másikéból - úgyhogy teljes az ízélmény mindenkinek. 

Eszünk kolbászos, tonhalas, sonkás, tintahalas és vegyes beltartalmú calzone-kat - és iszunk finom söröket, barnákat és fehéreket egyaránt. A grill nagyon szuperül működik, szép és hasznos is - és amint látjátok, nem csak flekken sütésre alkalmas. Jöjjenek a képek...

IMG 4707

IMG 4710

IMG 4713

IMG 4719

IMG 4725

IMG 4729

IMG 4783

IMG 4731

IMG 4733

IMG 4739

IMG 4737

IMG 4740

IMG 4747

IMG 4749

IMG 4758

IMG 4760

IMG 4766

IMG 4772

IMG 4778

IMG 4776

IMG 4771

 

süti beállítások módosítása