Pho ( vietnami marhahús ) leves
2016. április 16. írta: Húsimádó

Pho ( vietnami marhahús ) leves

IMG 4863

Régóta szemezgettem már ezzel az étellel, de most végre rá is szántam magam az elkészítésére. Jancsa Jani video receptjét vettem alapul - na meg jó néhány blogbejegyzést - és ez született belőle...

Azzal kezdtem a főzést, hogy minden lim-lomot kihordtam a teraszra, mert annyira szépen sütött a nap, hogy nem volt szívem a zárt konyhában dolgozni. Úgy gondoltam, hogy a grill oldalsó gázégőjén simán elkészítem ezt a levest - és így is lett. Bár közepesen fújt a szél, de én nem hagytam magam - azaz nekiálltam vietnami levest gyártani.

Első lépésként egy fej hagymát négy darabba vágtam, majd egy darab gyömbért meghámoztam - és szintén négy csíkra vágtam fel őkelmét. A gázon a lábasba dobtam a hagymákat és a gyömbéreket, majd nagyon vékony olajon lepirítottam mindet. A lepirítás szó szerint értendő, vagyis sötétbarna, karamellizált kérget kaptak a zöldségek - és ez az aroma majd a későbbi ízvilághoz nagyon is kell.

A lábast később felöntöttem alaplével - és amíg kellően felmelegedett, addig előkészítettem a marhahúst. Előző nap vettem egy nagyobb marhanyakat, amiből burgert tervezek készíteni - na ebből a másfél kilós darabból vágtam két kisebb darabot, ami a pho levesbe kerül. Az egyik darabot bedobtam a fagyasztóba, hogy a főzés végén minél vékonyabb szeletkéket tudjak vágni belőle, míg a másikat szintén felcsíkoztam - és beledobáltam a hagymás, gyömbéres alaplébe. 

Jöhettek a fűszerek: 

  • koriander mag
  • koriander levél 
  • csillag ánizs
  • fahéj
  • szegfűszeg
  • barna cukor
  • chili

amiket beleszórtam a lébe, nem törődve sokat velük - ugyanis a végén úgyis leszűröm a levest. Halszósszal tettem teljesebbé az ízeket, fedőt tettem a lábasra, majd hagytam, hogy szépen rotyogjon a lé. 

Míg a leves készül, addig összevágom a többi zöldséget:

  • újhagyma
  • bazsalikom levél
  • koriander levél

illetve kikészítem a keleti zöldség mixet, amiben van mungóbab csíra, bambusz csíkok és sok egyéb finomság. Teszek fel forrni vizet, ami majd a rizstészta leforrázásához kell - aztán kóstolgatom a levesemet.

Amint úgy érzem, hogy összeállt az ízvilág, megpuhultak a húsok - akkor leszűröm a levest, egy felolvasztott zselatin lapkát a lébe keverek - és felkészülök a tálalásra.

A leforrázott, leszűrt rizstésztákat egy-egy tányérba pakolom, majd érkeznek rájuk a puhára főtt marhahús csíkok. Most jönnének a fagyasztóból kivett, és hajszál vékonyra szeletelt, de nyers marhahúsok - amiket én azért előforráztam. Érkeznek a zöldek: a felkarikázott újhagyma, a friss bazsalikom és koriander, majd a csíra - és a tűzforró leves. Ne felejtsünk el valami csípőset még rászórni, mert ez a leves úgy teljes, ha egy kicsit vagyon csíp. És amit én a végén elfelejtettem, az a lime leve, amit finoman belecsavarunk a levesbe - ezzel beállítva a végső ízt.

Hihetetlen, de egy tányér leves olyan laktató és olyan komplex, hogy második fogásra most senki nem vágyik. Az íz nagyon meggyőző - vagyis egy újabb kedvence született a családnak.

IMG 4791

IMG 4797

IMG 4798

IMG 4809

IMG 4820

IMG 4804

IMG 4805

IMG 4810

IMG 4823

IMG 4827

IMG 4828

 

IMG 4838

IMG 4840

IMG 4841

IMG 4842

IMG 4843

IMG 4846

IMG 4849

IMG 4853

IMG 4854

IMG 4863

süti beállítások módosítása