Dubarry sertéskaraj
2016. november 05. írta: Húsimádó

Dubarry sertéskaraj

IMG 1222

Családunk egyik nagy kedvence jön most a blogra, amiből most is nagy mennyiséget készítettem - mint mindig.

Először a karfiolt szedtem rózsáira, majd sós vízbe tettem fel őket főni.

IMG 1161

IMG 1162

IMG 1169

IMG 1177

Párhuzamosan kicsontoztam, majd felszeleteltem és kiklopfoltam a karaj szeleteket. Amint elkészültem, úgy lisztben megforgattam őket és rögtön forró olajban elő is sütöttem mindet. 

IMG 1167

IMG 1171

IMG 1174

IMG 1184

IMG 1186

Készítettem egy könnyed besamel mártást, ami a következőképpen történt: vajat melegítettem egy kisebb lábasban, majd beleszórtam a lisztet, amit lassú tűzön finoman pirítottam. Ezt követően jött a tej, amit folyamatos keverés közben csomómentesre dolgoztam össze, persze még mindig a tűz felett. Hagytam, hogy sűrűsödjön a mártás, majd a végén egy tojást is ütöttem a lábasba, na meg fűszerként szerecsendiót - és kész is voltam a mártással. Akkor jó a besamel állaga, amikor egy fakanálról már nem folyik le, de még szépen kenhető.

IMG 1190

IMG 1192

Elővettem egy tepsit, amire sütőpapírt dobtam. Az elősütött karajszeleteket egymás mellé pakoltam, majd mindegyikre terítettem egy-egy vékony sonka szeletet. Evőkanállal halmoztam a sonkákra besamelt, majd jött egy-két karfiol rózsa. Ezután ismét besamel érkezett, na meg egy halom reszelt sajt - ami majd gyönyörűen ráolvad a karfiolokra.

IMG 1194

IMG 1199

IMG 1196

IMG 1201

IMG 1209

IMG 1210

IMG 1211

A sütő már üzemi hőmérsékleten izzik, vagyis 180-200 C-on - úgyhogy toljuk is be a tepsit. Mindaddig sütjük a húsokat és a karfiolokat, míg a sajt aranybarna nem lesz - aztán már csak tálalni kell.

IMG 1215

IMG 1218

IMG 1222

IMG 1225

 

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása