Szűzpecsenye erdei gombás raguval és mini lángosokkal
2018. október 31. írta: Húsimádó

Szűzpecsenye erdei gombás raguval és mini lángosokkal

IMG 2069

IMG 2076

Ahogy a korábbi posztomban is írtam, kaptunk háromféle frissen szedett erdei gombát - amit mielőbb szerettem volna el is készíteni. Agyaltam is rajta, hogy mi legyen belőlük - de mindig az első gondolat a legjobb, vagyis a gombaragu mellett maradtam. Az erdei gombák mellé úgy gondoltam, hogy a sertésszűz nagyon frappáns választás lehet - most már csak a köret volt a kérdéses. Talán legyen édesburgonya? Vagy egy sima, krémes krumplipüré? Nos a nejem akaratlanul is megoldotta a kérdést. Reggelire sajtos, tejfölös lángossal lepte meg a csapatunkat - amiből maradt egy kevéske tészta a hűtőben, erre pedig én gyorsan rá is csaptam. Tehát legyen a köret mini lángos. 

IMG 1964

A háromféle gombát alaposan letisztítottam, finoman ledörzsöltem az erdei koszt róluk, majd egyenletes, kb kocka méretű darabokra vagdostam mindet. 

IMG 1969

IMG 1970

Sárgarépát, gyökér zöldséget és karalábét szintén felkockázok, kb azonos méretűek legyenek, mint a gombák. Vöröshagymát cutterben apróra darabolok, zsályalevelet is felaprózok. 

IMG 1978

IMG 1986

IMG 1982

IMG 1988

A vöröshagymát kevés olajon vagy zsiradékon megdinsztelem, majd a répákat és zöldségeket kicsit lepirítom a hagymán. Ezt követően egy kevés vizet töltök alájuk, majd jöhet a zsályalevél, kömény, só és bors. Hagyom hogy a zöldséges alap szépen párolódjon, hadd puhuljanak az összetevők. Nem árt, ha egy kevés fehér bort vagy rozét is az alapba öntünk - ettől üdébb és teltebb lesz az íz és illat világ.

IMG 1989

IMG 1990

IMG 1999

IMG 2002

Amikor már kezdnek a zöldségek bepuhulni, akkor jöhetnek a gombák. Nem kell nekik sok, nem kell szétfőzni őket - a lényeg, hogy az ízük átjárja a ragut, de állagra klassz maradjon a gombahús is. Végső fázisként készítünk egy tejfölös vagy tejszínes habarást, amivel a ragut még összerottyantjuk.

A sertés szűzpecsenyéket lehártyázzuk, majd vékony vajon átpirítjuk minden oldalukat. A serpenyőben héjastól jó pár fokhagyma is pirulhat, na meg egy ágnyi zsályalevél is. A húsokat szépen átforgatjuk, a fontos, hogy minden oldaluk szép kérget kapjon. 

IMG 1995

IMG 1996

IMG 1998

Ha a húsok előpirultak, akkor alufóliába csavarom őket, majd 120 C-os sütőben még 30 percig pihengetnek.

IMG 2003

IMG 2018

IMG 2005

Míg a húsok készre sülnek, addig a lángoskákat kiszúróval kivágjuk egy deszkán, majd forró olajban készre sütjük őket.

IMG 2032

IMG 2034

IMG 2035

IMG 2037

Tálalunk, amikhez frissen vágott mikrozöldeket is rakosgatunk, amik nem csak jól néznek ki, hanem baromi egészségesek és finomak is.

IMG 2094

IMG 2079

IMG 2069

IMG 2064

IMG 2070

 

Egy új mikrovilágot próbálok most felfedezni, ehhez pedig új partnert sikerült találnom. Mikrozöldben makroíz

mikrozold.png

 

süti beállítások módosítása