Hortobágyi húsos palacsinta
2013. május 19. írta: Húsimádó

Hortobágyi húsos palacsinta

Hortobágyi húsos palacsinta

040
Mit csinál egy profi háziasszony, ha marad egy jó adag csirkepörköltje - felhasználja valami finomra. Az én volt barátnőm - aki huszonéve már a feleségem - ilyenkor csinál egy jó kis hortobágyi húsos palacsintát, amit mindannyian nagyon szeretünk. Mivel én még eddig ezt nem realizáltam, így magamra vállaltam ( a palacsintát egyébként is én szoktam sütni, valahogy azt Ő nem szereti csinálni ).

Kezdjük a pörkölttel. Szépen lefejtjük a csontokról, apró darabokra fel is vagdossuk - vagy ha nincs maradék pöri, akkor gyorsan összedobunk egyet - nem nagy történet. A szaft részét külön szedjük, kicsit fel is lehet tuningolni, mert szükség lesz majd az öntetre - úgyhogy tejföllel összedolgozzuk, és félre tesszük.

Közben elkezdjük a palacsinta tésztát bekeverni, ehhez a nejemnek egy régi receptkönyv egyik sarkában van feljegyezve a recept:

10 dkg liszt; 2,5 dl tej; 2 tojás; csipet só; 1 dl ásványvíz; ( cukor )

Én egyszerre két palacsintasütőt használok, és igen - dobálni is tudom :-) Egyszer azonban egy ilyen dobás alkalmával a tepsi feje úgy elszállt, mint a sóhaj - gyakorlatilag a két szegecs, ami tartotta a fejet, elengedte magát. Gondolhatjátok, mekkora csörömpölés volt. Szóval folyamatosan gyártjuk a palacsintákat, annyi variációval, hogy a végére hagyok egy kis alapanyagot - mert kísérletezek egy új palacsintával, de ezt majd a következő posztban olvashatjátok. ( Link )

Ha kész a sok palacsinta, akkor elkezdjük megtölteni a pörköltös cuccal, utána pedig behajtjuk a két oldalt, majd felgörgetjük. Az így kialakult hengereket egy kivajazott jénai tálba fektetjük, szorosan egymás mellé. Ha egy réteg kész, akkor kenünk rá tejfölt, majd jön a következő réteg palacsinta henger. Erre ugyanúgy mehet a tejföl, majd ráöntjük a félre rakott szaftos öntetet. Sütőbe vele, 200-220 °C, kb 20 perc, és kész a csoda. Tejföllel és finom hideg fehér borral vagy rozéval tálaljuk.

Tartalmas, finom étel, akár frissen akár melegítve is kiváló.

004

012

025

037

042

073

süti beállítások módosítása