Rablóhús készítése, vagyis a tavasz első szabadtűzi grillezése Sarudon
2016. április 24. írta: Húsimádó

Rablóhús készítése, vagyis a tavasz első szabadtűzi grillezése Sarudon

IMG 5290

A hétvégére az időjósok esőt és rossz időt ígértek, de mi hajthatatlanok voltunk - és jól is jártunk. Most éppen vasárnap van, tényleg esik az eső, de tegnap gyönyörű napsütés volt, grilleztünk, levest főztünk a szabadban - és egy jó nagyot bicajoztunk is a Tisza tó gátján. Jöjjön most két étel - először egy laza rablóhús, majd a következő posztban egy nagyon finom és tartalmas zúza leves.

Még pénteken, amikor leértünk Sarudra, akkor előkészítettem a grillezéshez a húst. Eszter hozott egy szép lapockát, azt nagyjából egyenletes kockákra daraboltam, majd sóztam és borsoztam. Alaposan megszórtam szárított oregánóval és bazsalikommal, öntöttem rá egy kevés olajat, majd felöntöttem sörrel. Arra törekedtem, hogy a sör teljesen ellepje a húskockákat, majd egész estére a hűtőbe tettem az edényt.

Szombaton a kerti asztalra kihordtunk mindent, ami a rablóhúshoz szükséges - majd elkezdtük felkockázni mindent. Kolbász, szalonna, hagyma került a deszkára - na meg a bepácolt lapocka hús kockák. Míg én előkészítettem a tüzet, jobban mondva a parazsat, addig Eszter a farudacskákra tűzögette az összetevőket - azután már csak a lassú grillezés következett.

Ilyenkor mindig arra törekszem, hogy tényleg csak a parázs melege dolgozzon, nem kell hagyni, hogy a lángnyelvek kiszárítsák a húsokat, nem az a cél, hogy a szalonna és a kolbász zsírja teljesen kisüljön. Amíg én a sütés és grillezés finomságaival pepecseltem, addig a srácok készítettek egy könnyed paradicsom-kígyóuborka-feta sajt salátát - ami tökéletesen kiegészítette a grill ételünket.

Jöjjenek a képek - ha már az illatokat úgysem hozhatom...

IMG 5214

IMG 5217

IMG 5220

IMG 5225

IMG 5224

IMG 5242
IMG 5251

IMG 5253

IMG 5268

IMG 5275

IMG 5280

IMG 5291

IMG 5297

Sokan vannak velem a FB-on és az Instagramon is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

süti beállítások módosítása