Nyúlragu marengói módra
2017. július 05. írta: Húsimádó

Nyúlragu marengói módra

IMG 5939

IMG 5880

Még mielőtt belevágnék a recept leírásába, nos azelőtt jelezni szeretném, hogy tisztában vagyok azzal, hogy a marengói recept alapvetően csirkéből készül - de én szeretek kísérletezni, úgyhogy most nyusziból készül a fogás. Tehát aki eredeti marengói recept miatt kattintott ide, az lehet, hogy csalódni fog. :-)

Hozzávalók:

  • 1 egész, megtisztított házinyúl
  • 40 dkg fagyasztott erdei gomba ( vargánya,sárga gévagomba, pereszke, tuskógomba,csiperke,érdes nyelű tinorú )
  • 30-40 dkg friss barna csiperke
  • 3-4 dl száraz fehér vagy rozé bor
  • 3 fej hagyma
  • 3-5 db paradicsom
  • 3 ek liszt
  • 1 marék petrezselyem zöld
  • olaj, só, bors

Mivel nyár van, ezért nem a dög meleg konyhában dolgozom, hanem kimegyek a sarudi kertünkbe, előkészítem az alapanyagokat, majd szabad tűzön, bográcsban készítem el ezt a kiváló főételt.

Tehát első lépésként szétbontom a nyulat, az ízületeknél a combokat szétvágom, majd a nagyobb húsdarabokat is lefejtem a csontokról. A húsokat nagyjából felkockázom, a lényeg, hogy közel azonos méretű húsdarabok jöjjenek létre, de a csontokra is szükség lesz - ugyanis a raguba ugyanúgy belefőzzük őket, aki pedig szeretni leszopogatni a csontos húsokat, annak itt lesz a kánaán.

IMG 5881

IMG 5884

IMG 5887

IMG 5888

IMG 5901

IMG 5909

IMG 5883

IMG 5918

Ha kész vagyunk a húsokkal, akkor begyújthatjuk a tüzet, mehet rá a bogrács, amibe egy kevés olajat löttyintünk. Forró az olaj, ekkor jöhetnek a húsok és csontok, majd fehéredésig pirítjuk őket. Míg a húsok elősütése zajlik, addig felaprózzuk a hagymát, a petrezselymet, felkockázzuk a paradicsomokat. 

Amikor már az összes hús és csont kifehéredett, akkor rájuk szórjuk a hagymákat és a petrezselyem egy részét, majd fedő alatt dinszteljük az egészet. Kicsit később száraz bort töltünk a húsok alá, jöhet a só és a bors, majd ismét fedő alatt pároljuk a ragunk alapját.

IMG 5892

IMG 5903

IMG 5907

30-35 perc után már kezdenek puhulni a húskockák - ekkor érkezhetnek a gombák. Én a fagyasztott erdei gombákat már hamarabb kiolvasztottam, lecsurgattam, majd a friss gombákkal együtt mentek a bográcsba. Ha igényli a ragunk, akkor vízzel is felönthetjük az alapot, de a gombák is engednek magukból még folyadékot. Ismét fedő, ismét párolás.

IMG 5909

IMG 5913

IMG 5915

Amikor már szinte kész az étel, akkor jöhetnek az apróra darabolt paradicsomok. Ezeket is összekeverjük a húsokkal és a gombákkal, majd kóstolgatunk, hogy kell-e még fűszer. Én ekkor még szórtam a lébe petrezselymet, hogy frissebb legyen a végső íz.

IMG 5919

IMG 5923

IMG 5934

IMG 5936

Köret? Én tócsnikkal tálaltam volna, de a végén mégis tarhonya került az étel mellé - és nem is bántam meg. Aki idegenkedik a nyúlhústól, az természetesen csirkéből is készítheti - már csak azért is, mert az eredeti recept abból készülne.

IMG 5939

IMG 5942

 

Sokan vannak velem a különböző közösségi felületeken is, de aki szeretne ott is követni, annak ajánlom az alábbi linkeket:

facebook_1.jpg

insatgram.jpg

youtube.jpg

 

 

süti beállítások módosítása