Grillcsirke - kicsit másképp
2014. február 01. írta: Húsimádó

Grillcsirke - kicsit másképp

Grillcsirke - kicsit másképp

045

Sokszor szoktam grillcsirkét sütni (erről már posztoltam is korábban), azonban most nem sörös dobozokon készült a "mű", hanem rácson, kiterítve sült át a csirke.

Máskor úgy készítem elő a grillcsirkét, hogy a belsejébe szórtam sok fűszert, mustárt, majd egy félig vízzel vagy sörrel telt sörös dobozra húztam őkelmét, majd mehetett is a sütőbe. Most azonban minden máshogy készült.

Kezdtem azzal, hogy a gerince mentén egy éles késsel végigvágtam a csirkémet, kézzel jól meg is nyomkodtam - így szépen ki lehetett teríteni az egész madarat. Egy kisebb tálba tettem vajat, mikróba bedobtam pár másodpercre, de csak annyira, hogy villával könnyen megdolgozható legyen. Petrezselyem, bazsalikom, kakukkfű, só és bors került bele, na meg mustár. Gyakorlatilag egy fűszervaj szerű képződményt csináltam, amit a csirke bőre alá szuszakoltam. Ez úgy a legegyszerűbb, hogy a mell nyaki részénél az ujjammal benyúltam a bőr alá - és így egész a combokig be lehetett a fűszervajat dolgozni a hús és bőr közé.

Ezt követően megfordítottam a csirkét, a fűszervajat a belsejébe is bekentem - majd egy rácsra fektettem az egészet. A csirke alá alufóliába tekert, megmosott burgonyákat tettem, kevés vizet öntöttem alájuk - és már mehetett is minden a sütőbe. 200-220 C-on szép aranybarnára sütöttem a csirkémet, közben egyszer a bőrét is meglocsoltam.

A végeredmény nagyon klassz lett, a bőr gyönyörű és ropogósra sült, a hús gyakorlatilag a csontokról leomló, omlós állagú és kellően ízes lett a fűszervajtól.

001

003

004

010

011

014

015

016

018

024

025

033

043

048

süti beállítások módosítása