Gombakrémleves sajtos pirítósokkal
2013. augusztus 30. írta: Húsimádó

Gombakrémleves sajtos pirítósokkal

Gombakrémleves sajtos pirítósokkal

057
Egyszerűen szeretjük a gombalevesek minden formáját, és mivel éhesek vagyunk - így ma délben összedobtam egy könnyű gombakrémlevest. Gyors, egyszerű és finom.

A boltban tegnap vettem egy tálcányi vegyes gombát: fehér és barna csiperkéből és laskagombából álló kombináció volt, kiválóan alkalmas a leveském elkészítéséhez. Első etapként némi vajat olvasztottam a lábasban, mehetett bele egy fej apróra vágott hagyma. Míg ő párolódott a fedő alatt, addig a gombák 80 %-át apró darabokra vágtam, majd ezek is mehettek a lábasba némi kis víz társaságában, majd szintén fedő alatt folyt a párolás.

Só, bors, petrezselyem, bazsalikom, egy leveskocka és egy kis várakozás, míg a gombák felpuhulnak. Ekkor jöhet a botmixer, szép selymes állagúra dolgozom össze a levest. A maradék gombákat közepesen vékony szeletekre vágom, majd ezek is mehetnek a levesbe - ez azért jó, mert én úgy szeretem a gombalevest, ha nem csak a krémes részt érzem a számban, hanem néhány darab gomba is része az élvezetnek. Addig párolom - kb 3-4 perc - míg ezek a gombák is felpuhulnak. Ja és annyira jó állagú így a leves, hogy sűríteni sem kell - tehát egészségesebb és sokkal jobb is így.

Már csak a levesbetét hiányzik, ami gyakorlatilag félbarna kenyérkékből készül: olíva olaj és reszelt sajt, majd mehet a sütőbe a tepsi. 6-8 perc, és amikor a sajt már aranybarna, akkor lehet is tálalni. Mondtam: gyors, egyszerű és finom. Próbáld ki, megéri.

005

008

016

022

020

031

054

süti beállítások módosítása